sportFive1132911 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

משפחת טיגואן מקבלת לשורותיה חיזוק בגוון קהילתי. לראשונה בארץ ישווק כאן דגם ה-Allspace בעל שלוש שורות ושבעה מושבים שיתחרה בסגמנט מובילי הנוסעים הקומפקטיים עם בני משפחתו הקרובים, בהם סקודה קודיאק ובעתיד גם מול סיאט טראקו, וכן מול יונדאי סנטה פה הקוריאני. בשלב זה, הוא ישווק כאן ברמת הגימור הגבוהה ביותר שהוקצתה לצ'מפיון מוטורס עם מנוע 2.0 ל', הנעה כפולה ואבזור מלא. בעתיד תגענה גרסאות נוספות עם מנוע קטן יותר והנעה קדמית.

דגם ה-Allspace מבוסס כאמור על הטיגואן 5-מושבים ושומר על המבנה המקורי וגם על העיצוב הרבוע והסולידי שלו. מבחינת פרופורציות, התקנת השורה האחורית מתורגמת לתוספת אורך של 20 ס"מ ל-4.72 מ',  ועוד 11 סנטימטרים לבסיס הגלגלים שמתייצב על 2.78 מ'. לטיגואן גם תא מטען מוגדל ל-700 ל' בקיפול שורה שלוש, 230 ל' במצב רגיל, וכן יש לו תוספת של ששה סנטימטרים במרחב בין השורה הקדמית לשניה, כך שהוא אפילו נדיב יותר במרווחים לעומת הטיגואן הבסיסי.

ברמת האבזור היחידה שמוצמדת אליו, ה-'אלגנס פרמיום', הוא מצויד כסטנדרט בתצוגה עלית, תאורת Full led, מערכת מדיה 8-אינץ', בקרת אקלים דו-אזורית, משטח אינדוקטיבי לסלולרי, פתיחה והנעה ללא מפתח, מצלמות היקפיות, חיישני תאורה וגשם, מושבי עור עם מיזוג וחימום, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, חלונות כהים, חישוקי 19 אינץ' וארסנל של מערכות בטיחות אקטיביות, כולל בלימת חירום בעת חניה.

מתחת למכסה המנוע יחידת ה-2.0 ל' טורבו TSI המוכרת לנו מהקונצרן. זו מספקת 190 כ"ס ו-32 קג"מ מ-1,500 סל"ד בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית 7-מהירויות והנעה כפולה (מצמד הלדקס עם וויסות כוח בין הסרנים). זמן המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 8.2 ש', צריכת הדלק הממוצעת נעה בסביבות ה-12 ק"מ לליטר בנזין. בעתיד תגיע אלינו גם גרסת ה-1.5 ל' 150 כ"ס המחוברת להנעה קדמית. ככל הנראה רק ברבעון א' של 2022.  

 המחיר בישראל:230 אלף שקל (לא כולל אגרת רישוי בגובה 3,355 שקלים).