sportFive1053106 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

אם יש כלל אחד וודאי בענף הרכב הוא שגרסאות מעוצבות, על אף שהן גובות מחיר מאיכות המחיה של הנוסעים מלפנים ובעיקר מאחור, תמיד תהיינה יקרות יותר מהמקבילות הקונבציונליות שלהן בגין ה"ערך המוסף". וכך, דגם האאודי אי-טרון דמוי הקופה שנחת עכשיו בישראל בגרסת ה-55 ספורטבק נמכר תמורת 546 אלף שקלים, או פער של כ-30 אלף שקלים מדגם ה-55 הרגיל ועד  120 אלף שקל לעומת דגם ה-אי-טרון הבסיסי (300 כ"ס).

הרחבת משפחת האי-טרון נעשית די במהירות ביחס לשיווקה בעולם, שכן הדגם הוצג ממש לפני חודשים אחדים. ספורטבק, באאודי משמעותו תקרה אחורית כפופה ומבנה זנב מעובד מחדש, והתוצאה היא הפחתה של גובה התקרה לטובת מקדם המשיכה של הרכב. בפרופורציות הוא אמנם קצת יותר נאה (אם כי טעם הוא עניין סובייקטיבי), אך במספרים הוא מאבד כמעט 5 סנטימטרים מגובה התקרה. שאר הערכים דומים; אורך 4.9 מ', רוחב 1.94 מ', בסיס גלגלים של 2.93 מ' ותא מטען של 615 ל'.  

משקל הרכב, 2.5 טון, נוכח ערכת סוללות ה-לתיום איון ברצפה (95 קווטש), לא אמור להכביד עליו בצורה משמעותית או לסרס את הביצועים של הקרוסאובר הגרמני. המערכת החשמלית מחלצת הספק מרבי של 360 כ"ס ומאיצה בו ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות או ב-5.7 שניות במצב אובר-בוסט עם הספק של 408 כ"ס ו-67.7 קג"מ. הרכב מצויד בהנעה כפולה (קוואטרו), מתלים אדפטיביים ומערכת היגוי מתקדמת.  טווח הנסיעה עומד על כ-380 קילומטרים והטעינה מתשתית חיצונית אורכת כ-35 דקות ל-80% ו-7 שעות בעמדה ביתית.

 

את ספורטבק 55 ניתן יהיה לרכוש בחבילת אבזור אחת עם אופציה להרחבה לדגם 'לקשרי' תמורת תשלום, שכוללת לראשונה גם תאורת LED מטריקס דיגיטלית המשפרת משמעותית את תנאי הכביש תחת חשכה באופן אוטומטי. בתוך חלל הפנים צמד מסכי מגע 10.1 אינץ' על בסיס מערכת ה-MMI החדישה ביותר, צג דיגיטלי ראשי נוסף 8.6 אינץ', לוח מחוונים וירטואלי 12.3 אינץ' וכן מערכת שמע אאודי-סיסטם, ריפודי עור, ממשק בלוטות' ועוד. גרסת לקשרי מוסיפה גם מערכת שמע של באנג-אנד-אולפסון עם 16 רמקולים, במת סאונד למושבים מאחור, חימום ואיוורור למושבים הקדמיים, מצלמת 360 מעלות ונבחרת רחבה של מערכות בטיחות מקוריות כסטנדרט.