sportFive1060475 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

עם כל כך הרבה ג'יפונים שהציפו את הכבישים והחניונים, אולי שכחנו מקיומה של מכונית ה"לחם והחמאה" המשנית של סיאט לצד האיביזה, ה-לאון שהוצגה לראשונה ב-1998 וזכתה להצלחה מסחרית גדולה ברחבי אירופה (גם בישראל). שלושה דורות הוכשרו ב-20 השנים האחרונות עד שנחשפה הלאון דור 4 בתחילת ינואר 2020. כעת מתחילה היבואנית צ'מפיון מוטורס לשווק אותה כאן באופן רשמי אחרי שהוצגה היום (רביעי) לכלי התקשורת הישראלים.

הלאון החדשה חולקת רצפה מודולארית עם גולף דור 8 וסקודה אוקטביה, וכמובן מאמצת שורה של עדכונים טכנולוגיים יסודיים המשפיעים מהותית על חווית השימוש בה. ראשית כל, נציין כי היא גדולה מקודמתה בכמה סנטימטרים בכל פרמטר, אם כי לא מדובר בצמיחה דרמטית; האורך הוגדל ב-9 ס"מ ל-4.39 מ', כאשר בסיס הגלגלים ניצב כעת על 2.68 מ' לעומת 2.63 מ' בדור השלישי. תא המטען נותר על 380 ל' סבירים ושאר המידות נמתחו לכאן ולשם בקומץ מילימטרים.   

מבחינה אסתטית, הלאון שומרת על ה-DNA הקטלוני המסורתי שלה, עם אופי דינמי-ספורטיבי המשלב חתימת LED חדישה בשני קצותיה, חישוקים מודרניים, שבכת משושה עדכנית וחגורת מותניים אגרסיבית יותר. החלק האחורי מאופיין ביחידות פנסים מחוברות על ידי קורת תאורה דקיקה, ובסך הכול אפשר לומר שזו חצי אבולוציה בהשוואה לנוסח היוצא. 

הלאון תשווק בשתי רמות אבזור, סטייל ו-FR בעלת הסממנים הספורטיביים בין השתיים, עם חישוקים מוגדלים ל-18 אינץ' במקום 17 ומאפיינים נוספים בחוץ ובפנים לטובת הבידול ביניהן. בציוד התקני, כוללת הלאון צג ראשי 8 אינץ' עם אפל ואנדרויד, בקרת אקלים תלת אזורית, 4 שקעי USB-C, מערכת שמע ששה רמקולים, פתחי מיזוג מאחור, הנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי וכן שלל בקרות בטיחות מקוריות מהיצרן. דגם ה-FR משודרג עם מסך מוגדל ל-10 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי מלא, תאורת אווירה היקפית ומערכת נהיגה סלקטיבית עם 4 מצבי כיול מובחנים.  

בשלב ראשון תשווק הלאון עם מנוע אחד במשפחה, ה-1.5 ל' טורבו (מיילד-הייבריד). זה מפיק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד ומאיץ את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות. צריכת הדלק הממוצעת לפי הצהרות היצרן כ-20 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בחודש אפריל 2021 יצטרף להיצע גם מנוע ה-2.0 ל' טורבו לו כ-190 כ"ס.

המחירים לסיאט לאון החדשה יחלו ב-135 אלף שקל לדגם סטייל ועד 153 אלף שקלים לחבילת ה-FR.