sportFive1046845 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

שיא מהירות חדש למכונית סדרתית נקבע השבוע: חברת SSC האמריקנית (ראשי תיבות ל-Sehlby super cars) נכנסה לדפי ההסיטוריה עם מכונית העל הקיצונית טיוטארה. דגם זה שהוצג לפני 10 שנים וחודש לפני שנתיים העפיל למהירות דמיונית של 532 קמ"ש במסלול סגור לא הרחק מנוואדה, כך מדווחים כלי התקשורת בארה"ב. השיא הקודם שייך לבוגאטי שירון סופר ספורט 300 פלוס שעצרה את השעונים על מהירות של 482 קמ"ש, כאשר לפניה הייתה זו קוניגסג אגרה RS עם מהירות של 447 קמ"ש בשנת 2017.

 ה-SSC טאוטרה חברה במועדון מצומצם של מכוניות אולטרא קיצוניות, שכן היא חוצה את מחסום את ה-1,700 כ"ס. היא פותחה על ידי ג'וסף קסטריוטרה שחתום על יצירות מופת כמו פרארי 599 וכן עבד עם מזראטי ובית העיצוב המיתולוגי של פיניניפרינה. המכונית מורכבת על שלדת קרבון מלאה בסגנון קלאסי עם מרכב 2 דלתות קופה, הנעה אחורית ומנוע-מרכזי-אחורי. תחנת הכוח בקרביים מבוססת על נפח 6.9 ל' V8 עם שני מגדשי טורבו המחלצת תפוקה מרבית של 1,750 כ"ס ו-174 קג"מ הזמינים מתחום של 6,00 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים דרך תיבת מהירויות 7 הילוכים דו-מצמדית, וזמן ההאצה ל-100 קמ"ש נאמד ב-2.5 שניות.

זוהי הפעם השניה שחברת SSC קובעת שיא מהירות חדש. כך עשתה עם המכונית הקודמת שלה, ה-SSC אולטימט-אירו, אולם הטאוטרה מוגדרת על ידם כמכונית פורצת גבולות ברמה אחרת לחלוטין. כדי לאמת את התוצאות, הוזמן למסלול בנוואדה שופט רשמי של ספר השיאים של גינס וכדי שהמכונית תגיע לקו הסיום בחתיכה אחת, גויס נהג המירוצים הבריטי מרקוס ווב, עם רזומה עשיר במירוצי פורמולה 3, סיבולת (לה-מאן) ועוד.

בניסיון הראשון שלה היא הגיעה למהירות של 484.52 קמ"ש, ובנסיון השני (בכוון המנוגד) ניפצה את כל התאוריות וקבעה מהירות מופרכת של 532.93 קמ"ש. מי שרוצה להזמין אותה מומלץ שלא לחכות יותר מדי; החברה האמריקנית פועלת במכסה מוגבלת - רק 100 עותקים של ה-טאוטרה יעלו לפס הייצור. המחיר? 1.4 מיליון יורו לפני תוספות מיוחדות.

בניסיון הראשון שלה היא הגיעה למהירות של 484.52 קמ"ש, ובנסיון השני (בכוון המנוגד) ניפצה את כל התאוריות וקבעה מהירות מופרכת של 532.93 קמ"ש. מי שרוצה להזמין אותה מומלץ שלא לחכות יותר מדי עם הכסף בבנק; החברה האמריקנית פועלת במכסה מוגבלת - רק 100 עותקים של ה-טיוטארה יעלו לפס הייצור וחלון ההרכבה ממושך. המחיר? 1.4 מיליון יורו לפני תוספות מיוחדות.