sportFive1063389 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

מותג MG, בגלגולו הקודם יצרן רכבי ספורט קלאסיים, שואף להרחיב את אופקיו בשנים הקרובות מעבר לגבולות הג'יפונים החשמליים. על פי דיווחים שפורסמו בצרפת לאחרונה, בעלת הבית SAIC אישרה למותג הבריטי להפקיד תבנית (פטנט) עבור מכונית ספורט-קופה מפוארת שעתידה להחשף בשנת 2021, ככל הנראה במחצית השניה. זהו סימן חיובי לכך שהתשתית הכלכלית של MG יציבה מספיק כדי לפזול לתחומים נישתיים. 

ה-MG ספורט-קופה תבוסס על פי מכונית הראווה E-מושן שהוצגה לפני שלוש שנים במסגרת תערוכת הרכב בשנחאי, ולפי המודלים והשרטוטים שהופצו נראה שגרסת הייצור לא תהיה רחוקה שנות אור מגרסת המפעל הסדרתית. אלמנטים "רעיוניים" כמו דלתות שחף יוסרו לטובת מבנה קונבציונלי, אבל בסך הכול עושה רושם שהיא תהיה נאמנה יחסית למקור עם הרבה השראה מעוד מותג בריטי מפואר, אסטון מרטין וכן מיגואר (XJ).

מערכת ההינע של ה-MG קופה תהיה חשמלית, אבל לא מדובר במערכת ביצועים "מתונה" או מוגבלת אפילו עם הספק מרבי (משוער) של כ-250-300 כ"ס, שכן היא תסיים האצה ל-100 קמ"ש ב-4 ש' וטווח נסיעה של כ-480 קילומטרים יפוגג את חרדת הטווח. ב-MG רומזים על פלטפורמה קלת-משקל באופן יחסי לדגמים חשמליים סאלוניים דוגמת טסלה בין היתר, ואם הגרעין ההיסטורי של המותג ישחק כאן תפקיד מרכזי הרי שהיא גם תהיה מהנה לנהיגה, או לפחות דינמית ברמה נאותה.

 

 

תא הנוסעים לא יהיה דומה במאומה לקרוסאוברים העממים שאנחנו מכירים כיום בישראל. הקונסולה הראשית תאכלס מערכת מדיה מתקדמת וכל חווית המשתמש תהיה ברמה הרבה יותר מושקעת, כולל רכיבים תקניים כמו תצוגה עלית למשל ולוח מחוונים דיגיטלי מלא. סידור ההושבה, כך לפי הרישומים יהיה ל-4 אנשים וברשימת האבזור ריפודי עור מחוממים, מערכות בטיחות מקוריות, ממשקים חדישים לסמארטפונים וכדומה. 

המחיר הלא-מוכרז של ה-MG קופה נע בסביבות ה-30-35 אלף יורו. ב-SAIC אגב תכננו להשיק את הדגם הזה ממש בימים האחרונים של 2021 בהתאם ללוח הזמנים שנקבע בנובמבר 2019, אבל מגפת הקורונה דחתה את החגיגות למועד מאוחר יותר. כמובן שבשלב זה עוד מוקדם לדעת מתי נראה אותה בישראל.