מפגן עוצמה: בוגאטי Bolide
בוגאטי מציגים מכונית אולטרא קיצונית עם קרוב ל-2,000 כוחות סוס

בטח שמתם לב שבוגאטי כמעט ואינה מאוזכרת כיום בענף המירוצים. אין לה נציגות באף קטגוריה מאורגנת וזאת בסתירה מוחלטת לעבר המפואר שלה, בזכותו היא הצליחה לרכוש לעצמה מוניטין. מכוניות כמו בוגאטי שירון, ווירון, סופר ספורט, דיבו, כולן חזקות באופן מופרז עם למעלה מ-1,200 כ"ס, אבל הן מעולם לא נחשבו לחיות מסלול מושחזות כמו פרארי, מקלארן או למבורגיני. גם דיאטות מזדמנות שהסירו מהן עשרות קילוגרמים לא ממש הובילו לשינוי דינמי מהותי. אז מה עושים? נוטשים את כל מה שהיה עד עכשיו ומוכיחים לכולם אחרת.
בוגאטי קוראת לה Bolidé, ובתרגום מצרפתית לעברית: "מכונית מירוץ". זוהי מכונית סגורה דו-מושבית, עירומה מקישוטים לא נחוצים בחוץ או בפנים, על בסיס קרבון מלא שמשקלה כ-1.2 טון (לעומת כ-2 טון לשירון) ועם בסיס גלגלים של 2.75 מ'. כרגע היא מוגדרת מכונית "אבחון", או "למידה", והמשמעות היא שהמהנדסים משתמשים בה כדי לאמוד מגבלות טכנולוגיות. הם מתארים אותה כיורשת לגיטמית, מודרנית לבוגאטי טייפ 35, מכונית 8-צילינדרים עטורת הישגים שצברה בין 1924-1930 מעל 2,000 נצחונות (היא אפילו חולקת כבוד לגובה הרשמי שלה - 995 מילימטרים במדויק). "החלטנו להגשים למעריצי בוגטי את החלומות הכי רטובים שלהם", אומר מנכ"ל המותג סטיבן ווינקלמן.
כשצוללים אל הערכים שלה בהחלט אפשר לאבד לרגע את הנשימה. בקרביים פועם מנוע W16 עם ארבעה מגדשי טורבו המפיק 1,850 כ"ס (0.67 כ"ס לכל קילוגרמים) ו-190 קג"מ מ-1,800 סל"ד. המהנדס של המנוע, פרנק גוטקה, אומר כי בניגוד להיברדזיציה המשמשת כיום חברות להעלאת ההספק, במקרה של הבוגאטי החדשה כייל אותה בדרך קונבציונלית ללא סיוע חשמלי: "שינויים במערכות הפליטה והיניקה, מיפוי מחודש של המחשב וגדישה מחוזקת - ובמקביל קירור יעיל יותר של כל המערכות. היא מסוגלת לפתח כוח הצמדה של 1800 קילוגרמים על הסרן האחורי ו-800 קילוגרמים על הסרן הקדמי במהירות של 320 קמ"ש".