הונדה ג'אז החדשה (צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
הונדה ג'אז החדשה (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

בהונדה סוללים את הדרך  לעליית הדור הרביעי של הסופר מיני גאז'. הדגם הפופולרי הוצג גם הוא הלילה במסגרת תערוכת הרכב בטוקיו תחת השם הונדה FIT (ארה"ב ו-יפן). אם העיצוב החיצוני אינו בין המאפיינים הבולטים ביותר באבולוציה הזו, אז בשורות מהפכניות יותר נמצא בחלל הפנים וכן בסגל המנועים, שלראשונה יורכב אך ורק מגרסאות היברידיות באירופה ויהווה תחרות עזה יותר לטויוטה יאריס הייבריד החדשה. 

בהונדה לא מפיצים מידע נרחב אודות הג'אז החדשה כך שההתרשמות מוגבלת לתמונות ולפירורים אודות הטכנולוגיות במרחב הפנימי ומתחת למכסה המנוע. מבחינה עיצובית הונדה שומרת על סימני ההיכר העגלגלים של הג'אז ומעדנת ביד רכה את יחידות התאורה עם LEDים ומראה פחוס יותר של מכסה המנוע, וכן משפרת במקביל את שדה הראייה בחלק הקדמי (קורות A דקות יותר). היא תמשיך להציע ל-5 היושבים את אחד מתאי הנוסעים המודולאריים ביותר בסגמנט עם שטח מחיה חריג בשתי השורות ותא מטען סופר שימושי. זה בא לידי ביטוי לא רק באופן קיפול המושבים האחורי שמאפשר להפוך את הספסל למשטח טעינה גאוני (מכל הדלק מותקן מתחת למושבים בחזית), אלא גם במרווח הרגליים והמרחק מהתקרה. 

טיפול השורש העיקרי כאן נתון לדקורציה מול הנהג והנוסע. ביחס לדור שלישי מדובר באמת בקפיצת מדרגה אסתטית וגם מבחינת מערכות הפנים המקושרות לבטיחות ולטלפונים החכמים. גלגל ההגה השתנה לחלוטין ועוצב ברוחה של המכונית החשמלית של הונדה, לוח המחוונים הפך רבוע וגדול יותר עם תצוגה דיגיטלית ברזולוציה גבוהה בהרבה וגם המסך הראשי הוגדל ושודרג. הונדה גם תחזק את הג'אז עם מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות כנהוג בקבוצה הזו. 

סימני שאלה עדיין מרחפים לגבי הנתונים הסדרתיים של המערכת ההיברידית. ככל הידוע, הבסיס נגזר מהמנוע ההיברידי של ה-C-RV החדש עם יחידת בנזין קטנת נפח (1.0-1.5 ל') ותוספת של בקרה אלקטרונית עם מנוע חשמלי וסוללה. מערכת זו תפיק ככל הנראה בסביבות 100-120 כ"ס לכל היותר. בשיטה זו, מנוע הבנזין משמש גנרטור להטענת הסוללה על ידי אגירת אנרגיה והמרתה דרך המנוע החשמלי. טווח הנסיעה ה"הנקי" יהיה זעום, אבל לרכב תהיה תוספת כוח רגעית במקרה הצורך. 

 

הונדה תשווק את ה-ג'אז במספר מורחב של גרסאות אבזור, והיא עתידה גם להפיק עבורה גרסת שבילים למחצה בשם 'קרוסטור' עם מיגונים וקוסמטיקה שיעניקו לה את המראה הג'יפוני הנחשק.  עוד אומרים בהונדה שכל דגמי העתיד החשמליים של החברה ירוכזו תחת תת-משפחה ידידותית לסביבה בשם: eHEV וכי היצרן בהחלט מפנה משאבים רבים לפיתוח חלופות למנועי הבנזין.

מיבואנית הונדה לישראל קבוצת 'מאיר' נמסר ל'עולם הרכב' כי בשלב זה אין צפי להגעתה לישראל.