גם מרווחת וגם אקולוגית (צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
גם מרווחת וגם אקולוגית (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
מכוניות המנהלים הקונבציונליות אולי ספגו סטירת לחי מצלצלת מרכבי SUV, ובפורד בהחלט מרגישים בכנפיים את השינוי בגישת הצרכנים בשנים האחרונות. ובתוך כך, נראה שלמרות שרבים כבר הספידו את המשפחתית הגדולה של פורד, אחת ממובילות הקטגוריה בעשור הקודם, מסתמן שזו מוכנה לעשות סיבוב נוסף, אולי אחרון בגלגול הנוכחי שלה, שכן החל בשנת 2019 תימכר כדגם אסטייט היברידי שזכה למקצה שיפורים במערכות ההינע.
המונדאו ותאומתה האמריקנית פורד פיוז'ן היו קרובות מאוד לגרדום, אבל היצרן האמריקני החליט לתת להן הזדמנות נוספת, כשברקע ישנם דיווחים שתושק גם מתיחת פנים היקפית, ולכן היא זוכה כעת למקצה ליטושים שיאריך את חייה. כדי לשגר אותה על קרקע יציבה היא תשוגר במרכב הארוך שלה - גרסת האסטייט, שיכולה לשרת נהגים שזקוקים למכונית שהיא גם חסכונית וגם הרבה יותר שימושית מגרסת ה-5 דלתות הרגילה. בפורד אומרים שהיא תייצר צריכת דלק מופחתת בשיעור של כמה אחוזים כשהיא תצא לאור בשנה הבאה, אבל את הפרטים הטכניים המלאים היא שומרת קרוב יותר למועד החשיפה הרשמי. 

ממה שידוע עד כה, המערכת הבסיסית של המונדאו תעשה שימוש במנוע 2.0 ל' בנזין בהספק של 190 כ"ס, גנרטור וסוללות ליתיום איון מקוררות אוויר, שתחובות מאחורי המושבים בשורה השנייה. כמו הרבה מכוניות היברידיות, המערכת של המונדאו מסוגלת ללקט אנרגיה בנסיעה, שכן מותקן בה מנגנון רגרנטיבי. כמו כן, היא תהיה מסוגלת לנסוע לטווח חשמלי מוגבל בסיוען של הסוללות, מה שאמור לתרום בהתמודדות עם צריכת הדלק המוגברת בפקקים. פרט מעניין נוסף הוא שימוש בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה בכל המשפחה המרועננת של המונדאו, בהספקים שבין 120 ל-240 כ"ס.

"מנועים מחושמלים ימשיכו להיות חלק בלתי נפרד מפרופיל הדגמים של פורד באירופה בשנים הקרובות, ואנחנו שמחים שנהגים יזכו לקצץ בהוצאות הדלק שלהם וגם להשתמש במכונית מרווחת ונעימה", כך אומר רולן דה וורט, מבכירי מערך השיווק של פורד העולמית. עוד הוא מוסיף, "עד שנת 2022 פורד תשקיע 11 מיליארד דולר ב-40 מכוניות חשמליות".