mako
פרסומת

מעלה את הרף: החל שיווק פולקסווגן טוארג החדש בישראל

הטוארג קל מקודמו, מתוחכם יותר ומצויד במנוע 3.0 ל' טורבו דיזל. המחיר, החל ב-500 אלף שקל

פורסם:
הקישור הועתק
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

הטוארג פותח על פלטפורמה מודולארית ה-MLB המגויסת כיום במסדרונות הקונצרן לטובת סגל רחב של דגמים, אולם זה נשען על מכלולים משותפים בחלקם ל-אאודי קיו 7 וכן עם פורשה קאיין. המשמעות היא שהוא גדול מקודמו, אך עם זאת גם קל ממנו ב-115 ק"ג הודות לתרכובות אלומיניום בכמה איזורים. במידות הרשמיות זה אומר שאורכו כעת 4.87 מ' (תוספת של כ-7.6 ס"מ), רוחבו 1.98 מ' (גידול של 4.4 ס"מ) וגובהו 1.64 מ'. בסיס הגלגלים הוא כמעט 2.9 מ', ונפח תא המטען תפח ל-810 ל' לעומת כ-670 ל' בדור השני.  

 תא הנוסעים, לו סידור הושבה ל-5 אנשים, הוא קפיצת מדרגה תהומית עם הנדסת אנוש מתוחכמת המבוססת על פילוסופיית ה-Innovision Cockpit בעלת אינטגרציה רחבה של שני מסכים בגדלי 12.3 אינטש בלוח המחוונים ו-15 אינטש בשלד הראשי של הקונסולה. יש לו גם בקרת אקלים מפוצלת ל-4 איזורים, כניסות רבות, שקעי USB, וכן ממשוק קל לתפעול עם מערכות אנדרויד ו-אפל עבור השימוש בטלפונים החכמים. רשימת הבטיחות כמעט חסרת פשרות: בקרת סטיה מנתיב, התרעה על עצמים נסתרים במראות הצד, בקרת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימת חירום אוטומטית, מערכת התרעה מפני עייפות ו-10 כריות אוויר, בין השאר. כאופציה – ניתן לרכוש גם תצוגה עלית. 

לטוארג מערכת מתלי אוויר (תקנית בכל הדגמים) עם וויסות אוטומטי לפי תנאי הכביש, עליהם הלבישו מנוע 3.0 ל' ששה צילינדרים טורבו. ההספק המרבי עומד על 286 כ"ס ב-3,500 סל"ד ו-61.1 קג"מ החל מ-2,200 סל"ד. את הכוח לגלג הגלגלים מעבירה תיבת הילוכים אוטומטית לה שמונה מהירויות. את הזינוק ל-100 קמ"ש הוא משלים בזמן של 6.3  שניות ומהירותו המרבית היא כ-250 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא 15 ק"מ לליטר בתנאי יצרן.

 מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר כי מחירו בישראל עומד על 500 אלף שקלים.

פרסומת