לינקולן קונטיננטל החדשה (צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
לינקולן קונטיננטל החדשה (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

הרבה לפני ההשתלטות הגרמנית על צרכני מותגי היוקרה בענף הרכב האמריקני, חברת הרכב לינקולן אוזכרה כמעט באותו משפט עם קדילאק כמכונית פאר נערצת - היא אפילו שורבבה מידי פעם בשנות ה-70 המאוחרות ותחילת שנות ה-80 למילותיהם של ראפרים צעירים שסימנו אותה כסמל סטטוס לעלייתם המטאורית משכונות המצוקה לצמרת עולם המוסיקה ('שוגר היל גאנג' למשל הזכירו אותה ב-'ראפרס דילייט' המהפכני מ-1979). 

עולם הרכב עכשיו בוואטספ שלכם

גם לינקולן הייתה מעדיפה שיקשרו את השם שלה להסטוריה הרחוקה ולא הקרובה. רוב מכוניות לינקולן של שנות ה-90 הן מכוניות פורד גדולות שנזרקו למכונת הכביסה עם סמל של לינקולן בחרטום בתוספת אבזור, עור ופינוקים כאלה ואחרים והתגלגלו החוצה בזהות מעורפלת. אבל בלינקולן החליטו השנה על רקע ציון דרך חשוב בתולדותיה - 80 שנה לקונטיננטל המקורית, לצאת  מגבולות השמרנות ולאמץ מנהגים יוקרתיים, כמו למשל לייצר סדרת מכוניות במכסה מוגבלת עם שינוי תכנוני יוצא דופן - דלתות הפוכות.  

מאז 1969 לא הייתה לינקולן עם דלתות הפוכות, ומאז 2002 בתערוכת לוס אנגל'ס לא נעשה שימוש בשיטה הזו גם בדגמי הראווה של החברה. אבל 16 שנה מאוחר יותר, הפרויקט קרם פח וגלגלים בתחילת ינואר יחד עם חברת Cabot Coach ויוצא לכבישים ממש בימים אלו, לקראת החשיפה הרשמית בתערוכת הרכב של דטרויט בחודש הבא; הקונטיננטל "80" מבוססת על הדגם הנוכחי של משפחת הסדאן המהודרת אבל עם תוספת לבסיס הגלגלים שנאמדת בכמעט 10 סנטימטרים. השינוי באורכה אפשר להתקין את דלתות ה"התאבדות" בנוחות ועם חשיבה אסתטית, כולל זווית פתיחה של 90 מעלות ונעילה רכה הרמטית כמו במתחרים מאירופה. לינקולן אומרים שבוצעו חיזוקים לשלדה כדי לעמוד בתקני הבטיחות ובסך הכול, העלתה כ-50 ק"ג נוספים למשקלה, עד ל-2.1 טון עם נהג.

במושב האחורי לא תמצאו ספסל מסורתי לשלושה אנשים כי אם זוג כורסאות "עצלנים" עם עיסוי ומנהרה רחבה המפרידה בין שני הנוסעים, בה גם מותקנת בקרת מדיה נשלפת לשליטה על מגוון אמצעי בידור ובקרה ברכב, שולחנות קומפקטיים (מגשים נשלפים), מחזיקי טאבלטים ועוד. כל הדגמים מגיעים עם לוחית מיוחדת על סף הדלת האחורי על גביה מצויינת ספרת המכונית בסדרה המוגבלת.

כוח יש?

הקונטיננטל 80 גייסה את המנוע המוכר של הסדרה הזו - 3.0 ל' ששה צילינדרים טורבו כפול המפיק 400 כ"ס, בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות והנעה כפולה. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות בלבד וצריכת הדלק שלה די חזירית (משהו כמו 6 ק"מ לליטר). כלומר, למרות העמסת הברזלים לטובת שינוי פתחי הכניסה, אין הבדל משמעותי בביצועים בינה לבין אחותה בעלת מרכב הסדאן הקונבציונלי - לטוב או לרע. מצד שני, לינקולן גובים תוספת מחיר לא מבוטלת תמורת בעלות על אחת מ-80 היחידות שתצאנה מהמפעל בארה"ב - 100 אלף דולר, או תוספת של כ-20 אלף דולר על פני הקונטיננטל 2019 הרגילה.

בישראל אגב ניתן להבחין מדי פעם במכוניות לינקולן שעשו עלייה דרך צינורות הייבוא האישי, אבל לרוב מדובר בדורות קודמים של רכבי הכביש-שטח הישנים של המותג (נוויגטור) ואתם עשויים לפגוש אפילו איזו לינקולן MKS אחת או שתיים אם ממש תפקחו עיניים. 

 איך עוקבים אחרינו?

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5