sportFive879909 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

קיה רצתה לשנות את כללי הזירה האורבנית לפני קרוב ל-10 שנים עם הסול הקובייתית שניסתה לערבב את המראה הנחשק של קרוסאובר עם חוצפה שכונתית. האם זה הצליח לה? ובכן, על פי נתוני המכירות בארה"ב התשובה חיובית; בין השנים 2014-2016 נמסרו מדי שנה מעל 145 אלף יחידות של הסול, כאשר רק בשנה האחרונה חלה האטה לכוון ה-115 אלף עותקים על רקע הפרסומים השונים לקראת החלפת הדגם והגידול בסגמנט הקרוסאוברים (בתוך קיה ומחוצה לה).

הסול 2019 שהוצגה אמש (רביעי) במסגרת תערוכת הרכב בלוס אנגל'ס מוברגת על פלטפורמה חדשה. היא שומרת על הקווים הנאים של הדגם הראשון (ולאחר מתיחת הפנים), אבל זוכה לחידוד של הפרצוף והישבן. במקומם של פנסים רבועים תפסו את קו החרטום 2 יחידות מלוכסנות המחוברות ביניהן עם קישוט אורכי דקיק שתוחם את השבכה. שינויים נוספים ניכרים בפגושים ובפתחי האוויר במפלס המרכזי, וכן בסנטר התחתון שנראה ספורטיבי מתמיד. באופן דומה, החלק האחורי תוכנן מחדש עם חשיבה על זהות משפחתית בסגנון קיה ספורטאז' באפקט תלת ממדי אורכי, ובגרסת ה-GT הבכירה תקבלו גם מפלט ממורכז עם יציאות כפולות (מישהו פזל להונדה סיוויק?).

בכל הקשור לעיצוב חלל הנוסעים, הרפורמה די בולטת לעין. קיה מספרת על שימוש בחומרים טובים יותר, צמיחה של כ-5 ס"מ באורך ועוד 3 ס"מ בבסיס הגלגלים, גדילה של כמה ליטרים בתא המטען (רצפה כפולה) ונגישות קלה יותר בכניסה והיציאה מהמכונית. בארה"ב זמינות לבחירה משהו כמו 5 חבילות גימור, כולל טעינה אלחוטית לטלפון, בקרת תאורת אמביינט-קולית חדשה עם 11 מצבים שונים בהתאם למזג רוחו של הנהג (רומנטי, מסיבות, טיולים, לילה ועוד). שטח התפעול של הנהג כולל כעת צג ראשי 10.15 אינץ' לכל הפונקציות ואופציה לתצוגה עלית. מערכות בטיחות אקטיביות מצטרפות בהתאם לקריטריונים של כל משפחת קיה החדשה (בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה מונעת סינוור ועוד). 

את מנועי הבנזין המזדקנים של הסול יחליפו 2 יחידות כוח חדישות; אחת בנפח 2.0 ל' בהספק מרבי של 150 כ"ס מחוברת לתיבת הילוכים רציפה חכמה (IVT) או תיבת שש מהירויות ידנית, ומעליה יחידת כוח מוגדשת טורבו בנפח 1.6 ל' בעלת תפוקה מרבית של 201 כ"ס וקצת יותר מ-22 קג"מ בשידוך אל תיבת שבע מהירויות דו-מצמדית. הביצועים טרם פורסמו בשלב זה.

סול חשמלית

סול EV הוצגה במקביל לגרסה הקובנציונלית בלוס אנגל'ס וכנגזר משמה היא משתמשת רק בהנעה חשמלית קלאסית; מאחורי הגריל המחוסם והגוון הזרחני היא מחביאה מערכת קצת יותר שימושית מהדור הקודם (החשמלי) עם הספק מרבי של 204 כ"ס ותוספת של 12 קג"מ ל-41 קג"מ מאפס סל"ד. בבסיס מערכת החשמל מושתלת קופסט עם סוללת 64 קילוואט שלדברי קיה ניתן להטעינה בפרק זמן יחסית קצר, תודות לכך שהיא מותאמת לעמדת הזנה מהירה (CCS). לסול EV גם אגירת אנרגיה מבלימה שניתנת לשליטה על ידי מנופים מגלגל ההגה.

ניתן לווסת את ניצול הסוללה על ידי בורר נהיגה סלקטיבי לו 4 מצבים: אקו, קומפורט, אקו פלוס ו-ספורט. למה לטרוח בכלל עם מצב ספורט? התשובה לכך אולי טמונה בהימצאותו של מתלה אחורי נפרד, שאמור – יחד עם 204 סוסים חשמליים לספק חווית נהיגה קצת יותר מרגשת, גם אם חרישית. בנוסף לכך, כל מערכות המולטימדיה עוברות מדגמי הבנזין ללא שינויים. הטווח המרבי על הסוללה עומד על 111 מיילים, שהם כ-178 קילומטרים בנסיעה ממוצעת.

מהיבואנית לישראל 'טלקאר' נמסר ל'עולם הרכב' שכרגע אין תוכנית לייבוא הסול החדשה לישראל.

 

איך עוקבים אחרינו?  

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5