sportFive882160 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive878290 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

היום אפשר לשים חותמת על הצרכן הישראלי ולומר בוודאות שהוא אוהב מכוניות היברידיות. ואם הוא לא ממש אוהב, אז לפחות הוא מקבל אותן בחום ומבין היטב את היתרון שבהן. זה לא שיש לנו יותר מדי ברירות כי העתיד נראה מחושמל מתמיד, אבל ההחלטה של חברת טלקאר יבואנית קיה לישראל, להביא את הנירו פלאג אין הייבריד ולהציע אותו לצד הנירו ההיברידי המלא במחיר 155,000 שקלים, מדברת בעד עצמה. לא, אין כאן שום ניסוי או בדיקת דופק, בטלקאר משוכנעים שהנירו פלאג אין הייבריד שצורכת (בנתוני יצרן) 1.3 ליטר דלק לכל מאה ק"מ, שהם 77 ק"מ לליטר בחישוב פשוט יותר, תהיה חביבת המשפחות שמנהלות את התקציב המשפחתי בדקדקנות ומחשבות כל הוצאה ומנסות לקצץ ולחסוך בהוצאות הדלק החודשיות שהן נתח משמעותי בכל בית בישראל שיש בו מכונית אחת או יותר. ואם כבר מזכירים את האפשרות של מכונית נוספת, אז הפלאג אין הייבריד החדשה והוצאות הדלק המזעריות שלה לכאורה, הופכת להיות אופציה מעניינת למכונית נוספת במשפחה עם עלויות תפעול שוטפות זולות.

המכונית החדשה איננה שונה בעיצוב ובמידות מהנירו המוכרת, ובכל זאת יש כמה הבדלים בין שתי המכוניות. לנירו פלאג אין יש מערכת פלאג-אין ייעודית שפותחה במיוחד עבור הדגם החדש וטווח נסיעה של 58 ק"מ על חשמל בלבד. בדומה לאחות ההיברידית שנמכרת כאן בהצלחה והתחבבה על הקהל בישראל כאופוזיציה לטויוטה CH-R, גם לפלאג אין יש ציון של 5 כוכבים במבחן הבטיחות של Euro NCAP  והיא מצוידת בחבילת טכנולוגיות מתקדמות לסיוע לנהג שנקראת  DRiVE WISE.

תחת מכסה המנוע של הנירו פלאג-אין הייבריד שוכן מנוע בנזין עם ארבע בוכנות בהזרקה ישירה בנפח 1.6 ליטר בטכנולוגיית GDI שמספק 105 כוחות סוס ומומנט של 15 קג"מ ולצידו מנוע חשמלי בהספק 60 כוחות סוס שמקבל את האנרגיה שלו ממארז סוללות ליתיום-יון פולימר בעל קיבול גבוה של 8.9 קווט"ש שמספק אנרגיה לנסיעה חשמלית של 58 ק"מ לביצוע נסיעות יומיות קצרות עם אפס פליטות מזהמים ועלויות תפעול נמוכות ביותר. ההספק המשולב של שני המנועים הוא 141 כוחות סוס והמומנט 27 קג"מ, וזה מאפשר לנירו פלאג אין להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 10.8 שניות.

יחידת הכוח ההיברידית משודכת לתיבת הילוכים אוטומאטית כפולת מצמדים בת 6 מהירויות  הקיימת בנירו לרבות מנגנון חשמלי TMED Transmission-Mounted Electric Device) ) שמאפשר להעביר במקביל את ההספקים המרביים הן של מנוע הבנזין והן של המנוע החשמלי דרך תיבת ההילוכים, תוך אובדן אנרגיה מינימלי. בכך היא שונה ממערכות פיצול הכוח האופייניות לדגמים היברידיים e-CVT, שממירות חלק מהספק המנוע ומעבירות אותו דרך המנוע החשמלי, וגורמות לאובדן הספק כתוצאה מהמרה של אנרגיה.

 

מארז הסוללות של הנירו פלאג-אין הייבריד ממוקם בזנב הרכב מתחת לרצפת תא המטען שהוא עצמו בעל נפח של 324 ליטר. זה מאפשר לגרסת הפלאג אין  החדשה להציע לנהגים שימושיות רבה יותר מאשר דגמי הצ'בק פלאג-אין היברידיים אחרים בקבוצה C כשהמרחב בתא הנוסעים של הנירו אינו מושפע.

מכלולים

בסיס הגלגלים של המכונית מתאים למידות של מכונית משפחתית עם  2,70 מטרים וזה מתבטא במידות פנימיות מרוחות עבור יושבי הרכב אם כי מאחור, כמו בנירו המוכר, עדיף להסיע שני מבוגרים שיחושו נוחות מאשר שלושה שיצטרכו להסתדר עם צפיפות מסוימת.

עם מרווח רגליים של עד 1,059 מ"מ ו-950 מ"מ ליושבים מלפנים ומאחור בהתאמה. המרכב, שרוחבו עומד על 1,805 מ"מ, מעניק ליושבי הרכב מרווח כתפיים של 1,423 מ"מ מלפנים ו-1,402 מ"מ מאחור. מרווח הראש של כל הנוסעים הוא המוביל בקבוצה, עם עד 1,018 מ"מ מלפנים ו-993 מ"מ מאחור וזהו נתון גדול יותר אפילו מאשר במרבית הקרוסאוברים מדגמי C-SUV  . מתחת לרצפת תא המטען קיים מקום אחסון ייעודי לכבל הטעינה של הנירו פלאג-אין הייבריד כאשר זה לא בשימוש. מיכל הדלק ממוקם לצד מארז הסוללות מתחת למושב האחורי, עם קיבול של 43 ליטר.

 

בהיבט הבטיחות הפאסיבית, הקיה נירו הוא רכב בעל מבנה חזק במיוחד הודות לפלטפורמה הייחודית שלו המכילה שיעור משמעותי של פלדה מודרנית בעלת חוזק גבוה.
בתחום הבטיחות האקטיבית נציין כי המכונית מצוידת במערכות מתקדמות לסיוע לנהג טכנולוגיית
Drive WISE הכוללות בלימת חירום אוטונומית (סיוע למניעת התנגשות מלפנים) בקרת שיוט חכמה, סיוע אקטיבי לשמירה על נתיב, והתראת ערנות הנהג.

 

בתא הנהג של הנירו פלאג אין הייבריד תמצאו מסך מולטימדיה מקורי בגודל 7 אינץ' בדומה לקיים בדגם ההיברידי והוא כולל אפליקציות כגון: WAZE , פנגו ורדיו אינטרנטי בנוסף לקישוריות Apple CarPlay  ו Android Auto -. עוד ברשימת האבזור מציעים בקיה חלון גג נפתח חשמלי כסטנדרט ומשטח טעינה אלחוטי בטכנולוגית QI .

 

הנירו פלאג אין מצטרף לחזון של קיה וליעד שהיא הציבה של שיפור בשיעור 25% בצריכת דלק בדגמים שלה עד שנת 2020 בהשוואה לשנת 2014. הפיתוח של הנירו עם פלטפורמה חדשה לחלוטין ומערכת הנעה ייחודית, יתרום לשאיפה של היצרן הקוריאני להפוך למוביל בשוק הרכב בעל פליטות המזהמים הנמוכות עד שנת 2020. לפיכך, קיה תרחיב במהלך חמש השנים הבאות את מערך הדגמים הירוקים שלה מארבעה דגמים לאחד עשר.

 

הדגמים החדשים יהיו בעלי רמת פליטת מזהמים נמוכה עם מגוון רחב של מנועים ויחידות כוח מתקדמות החל במערכות היברידיות והיברידיות פלאג-אין ועד לרכב חשמלי המונע סוללות או על ידי מימן ותאי דלק (FCEV).

 

בנוסף להשקעה בטכנולוגיות הנעה מתקדמות, תחליף קיה עד שנת 2020 שבע מתוך עשר סדרות המנועים הנוכחיות שלה במנועי בנזין ודיזל של הדור הבא, תוך הגדלת מספר המנועים המצוידים במגדשי טורבו. בתכנון נמצאות גם תיבות הילוכים בעלות יעילות גבוהה יותר ומספר הילוכים גדול, ומהנדסי קיה הציבו כיעד חיסכון של 5% במשקל הממוצע של מרכבי הדגמים החדשים באמצעות שימוש נרחב יותר בפלדה בעלת חוזק גבוה במיוחד.