ממשיכים לעשות עוד גרסאות מיוחדות בינתיים (צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
ממשיכים לעשות עוד גרסאות מיוחדות בינתיים (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

נוכח הבעיות שניסאן מתמודדת איתן בימים טרופים אלה, היא גם צריכה להתנהל ברמה היומיומית מבלי לחשוף נקודות תורפה במישור המעשי. על השולחן עומדים כמה פרויקטים חצי אפויים או לפני גניזה, אבל אחד מהם נוגע למכונית מיתולוגית של היצרן שמעליה מתנוסס סימן שאלה גדול - מה עושים עם הדור הבא של ה-GT-R? הדגם הנוכחי כבר משרת את החברה למעלה מ-11 שנים וזכה למספר מתיחות פנים אבל בינתיים, אין מחליפה רשמית באופק. גם דיווחים על חלופה היברידית מאוד משוכללת נפלו בין הכסאות ולפחות כרגע מסתמן שהחברה מנסה למתוח את גבולות המטעפת כדי להרוויח זמן מחשבה עד שוך הסערה בצמרת.

אחת השיטות לרענן את הפלטפורמה הקשישה היא להפיק גרסאות "מיוחדות". לאחרונה היא הכריזה כי שיתוף הפעולה שלה עם איטלדיזיין, ה-GT-R50 אכן יזכה לראות אור יום במספרים קטנים ובמחירים דמיוניים (מעל מיליון דולר ליחידה). זו כבר דוגמא קיצונית לשימוש במונח "לימיטד" כי נכללים בה שינויים חיצוניים מורכבים, אבל עבור הקהל השבוי של מכונית הקיצון היפנית הזו, זו סיבה מצוינת להמשיך את החגיגות עד שיוחלט אחרת.

אופציה נוספת, שיוצאת לדרך בימים אלו, לא צפויה להרחיק מעבר לגבולות יפן ככל הידוע. לפני מספר חודשים פרסמה ניסאן על שיתוף פעולה מסחרי עם הטניסאית הצעירה נעמי אוסאקה בת ה-21 שסוגרת 2018 חלומית עם זכיה באליפות ארה"ב הפתוחה מול לא אחרת מאשר סרינה ווליאמס הבלתי נלאית. למה נוצר החיבור? מעבר לעניין הספורטיבי, אוסאקה היא הטניסאית הראשונה ממוצא יפני שהצליחה לזכות באחד מהתארים היוקרתיים ביותר בסבב ה-WTA והיא גם סיימה את העונה כמדורגת הגבוהה ביותר מיפן.

ניסאן כמובן לא ביקשה מאוסקה לבחון את המכונית ולטפל בכיול הבסיסי שלה, אלא הקדישה לה זמן כדי שזו תוכל לנסח את ה-GT-R לפי טעמה ולצקת הכול לתוך קטלוג מיוחד של גוונים והתאמות מיוחדות לגוף החיצוני ותא הנוסעים. גרסת 'אוסאקה' תכלול שלושה צבעים מקוריים: לבן שנהב מבריק, שחור פנינה עם נגיעות כתומות, ואופל "חצות". השילובים ביניהם תורגמו גם לתא הנוסעים, בהתאמה ישירה עם דיפונים דומים על גלגל ההגה, לוח השעונים, המושבים וריפודי הדלתות. התוספות האחרונות הן ספוילר אחורי (קרבון) ולוחית מוזהבת זעירה בתא המנוע. מה כתוב בלוחית? שזו אחת מתוך 50 יחידות בלבד שירדו את פס הייצור של ניסאן בגרסה זו.

 

 

 

sportFive891083 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

ניסאן לא שחררה פרטים אודות מחירים סופיים, ובכל מקרה לא ממש נוכל לקנות אותה באירופה, שכן היא מוגבלת למערכת ההפצה של ניסאן ביפן. אבל איכשהו, יש לנו תחושה שבעתיד הלא רחוק אחת מתוך ה-50 האלה תעשה את דרכה גם מעבר לים ותהפוך לפריט מיוחד לאספני הנינג'ות היפניות.

איך עוקבים אחרינו:

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5