mako
פרסומת

טויוטה היילקס על הכוונת: מקסוס eTerron 9 בישראל

ה-e טרון יהיה לטנדר החשמלי השלישי בשיווק סדיר בישראל ויצטרף אל הפוטון eTunland ושברולט סילברדו EV. אבל בשורה התחתונה, מה הוא מציע מול טויוטה היילקס האייקוני?

פורסם:
צילום: יצרן
צילום: ספורט 5
הקישור הועתק
צילום: יצרן
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
מקסוס eTERRON 9 - חזק מטויוטה היילקס, אבל מה לגבי כושר העמסה?
מקסוס eTERRON 9 - חזק מטויוטה היילקס, אבל מה לגבי כושר העמסה? | צילום: ספורט 5

אוטו חן, יבואנית דגמי מקסוס בישראל, מקיימת את הבטחתה ומתחילה בשיווק הטנדר החשמלי eTerron 9 וזאת במחיר כניסה של 290 אלף שקל, מה שממצב אותו כיקר ב-14 אלף שקל מגרסת הבסיס של טויוטה היילקס, אך לעומת זה האחרון הוא חזק ומאובזר משמעותית, ואם כבר תחפצו בהנעה כפולה בהיילקס, פער המחיר מול המקסוס מתהפך לטובתו והוא אף זול ב-5,000 שקל. אלו עוד הבדלים יש בין השניים? ומה לגבי יכולות העמסה וגרירה?

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

יחידת הנעה
מקסוס אי-טרון הוא טנדר חשמלי שמגיע אלינו עם יחידת הנעה אחת – צמד מנועים חשמליים (272 כ"ס מאחור ו-170 כ"ס מלפנים) היוצרים הנעה כפולה והספק משולב של 442 כ"ס עם מומנט של 71.4 קג"מ, ובהתאם להנעה החשמלית הם זמינים כמעט באופן מיידי. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות זריזות מאוד והמהירות המרבית מוגבלת ל-190 קמ"ש. בורר מצבי הנהיגה מציע מצבי שטח כולל בקרת ירידה במדרון ובקרת זחילה בשטח.

פרסומת

לשם השוואה מול טויוטה היילקס 2.4 ליטר, ה-eטרון 9 חזק ב-292 כ"ס ולו 30.6 קג"מ יותר, והוא מהיר ל-100 קמ"ש בלא פחות מ-7 שניות. כמו כן גרסת הכניסה של ההיילקס בעלת הנעה אחורית בלבד.

הסוללה בקיבולת מרשימה של 102.2 קוט"ש והיא מאפשרת טווח נסיעה של 432 ק"מ. טעינה ביתית (11 קילוואט) אורכת 12 שעות (5%-100%) וטעינה מהירה (115 קילוואט) אורכת 42 דקות (10%-80%). כמו כן לרכב טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים, זאת לצד שני שקעי 220 וולט הממוקמים בארגז ועוד שקע 220 וולט בתא המטען הקדמי.

ממדים גדולים לעומת טנדרי “טון“ אחרים
ממדים גדולים לעומת טנדרי “טון“ אחרים | צילום: ספורט 5
ממדים ומשקלים





רשימת אבזור ארוכה וציון ריסוק של 5 כוכבים
רשימת אבזור ארוכה וציון ריסוק של 5 כוכבים | צילום: ספורט 5

רמות גימור ובטיחות
מקסוס eTERRON ישווק בשתי רמות גימור. גרסת הכניסה "לאקשרי" תציע כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומסך מולטימדיה בגודל זהה (כולל תצוגת מד שקילה) עם קישוריות לנייד, משטח טעינה אלחוטית, שני שקעי USB מלפנים ושניים מאחור, מצלמות היקפיות כולל מצב שקוף, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, תאורת לד מלאה, ריפוד עור סינטטי, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, יכולת השכבת המושבים המושבים הקדמיים ליצירת משטח אחיד עם הספסל האחורי, הגה מצופה דמוי עור ומחומם, חיישני גשם ואורות, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לאחור, מראה מרכזית דיגיטלית, תא מטען קדמי חשמלי, פתיח מרחוק וארגז, מדרגות צד, מדרך אחורי, אמבטיה מקורית, חישוקי "18 (צמיגי 265/65) ועוד.

פרסומת

את גרסה זו ניתן לשדרג עם חבילת "פרו" בעלות של 15 אלף שקל הכוללת מתלי אוויר, חבילת השחרה וצמיגי AT.

רמת הגימור "פרימיום" מוסיפה ריפוד עור מלא דו-גוני (שחור/לבן), זיכרונות למושב הנהג (והמראות) הכולל עוד מספר כוונונים, אוורור ומערכת עיסוי במושב נהג, גג פנורמי עם וילון חשמלי, פסי גגון, תאורת לד פנימית ובתא המטען, מערכת שמע JBL עם 8 רמקולים, כמו כן ישנם מתלי אוויר וכן אפשרות הנמכה לחלקו האחורי של הרכב וחבילת השחרה למסגרת החלונות וידיות הפתיחה.



מקסוס eTERRON 9 – מחירון: