mako
פרסומת

עיצוב עוצר נשימה: רנו קליאו החדשה נחשפה

רנו חשפה את הדור החדש של הסופר מיני הפופולרית שלה, אבל אחרי הדורות הקודמים ועיצובי הרטרו של ה-4 וה-5, העיצוב הפעם חורג מהמוכר. האם היא תגיע לישראל?

פורסם:
צילום: יצרן
צילום: ספורט 5
הקישור הועתק
צילום: יצרן
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
העיצובים של הדורות הקודמים
העיצובים של הדורות הקודמים | צילום: ספורט 5

כבר 35 שנה מלווה אותנו רנו קליאו, גם כאן בישראל, עוד מהדור הראשון, והייתה למכונית הנמכרת ביותר של רנו בעולם עם כ-17 מיליון יחידות. בעבר הרחוק זכתה ההאצ`בק הקטנה לגרסאות שהפכו אייקוניות, כמו ה-RSi, וויליאמס וה-16S בדור הראשון, בדור השני את ה-RS 182 וה-RS V6, בדור השלישי את ה-RS עם 197 / 204 כ"ס, בדור הרביעי ה-RS הציע 200 כ"ס או 220 כ"ס בגרסת ה"טרופי" שהגיע גם היא ארצה, אך בדור החמישי נפרדה רנו מה-RS ופנתה לכיוון "ירוק" עם גרסאות ה-E-Tech ההיברידיות.

כעת, מציגה היצרנית את הדור השישי לסופר-מיני הפופולרית שלה, אך לעומת ההתפתחות העיצובית מדור לדור, הפעם מדובר במהפכה, כאשר כבר כעת הקולות ברשת תוהים לגבי העיצוב החריג משהו, בטח אחרי גרסאות הרטרו המקסימות של רנו 4 ורנו 5. מפריסבי (קרסו מוטורס לשעבר), יבואנית רנו בישראל, נמסר כי הדור החדש לא צפוי להגיע ארצה בשלב זה, מאחר והקליאו החדשה מיוצרת במפעלי רנו שבטורקיה, וכזכור הטיל ארדואן חרם על קשרי המסחר עם ישראל.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

אותה פלטפורמה, אבל ממדים גדולים יותר
אותה פלטפורמה, אבל ממדים גדולים יותר | צילום: ספורט 5
עיצוב ותא נוסעים




תא הנוסעים החדש בדור השישי של הקליאו
תא הנוסעים החדש בדור השישי של הקליאו | צילום: ספורט 5
פרסומת


פנסים אחוריים בהשראת למבורגיני או פרארי...
פנסים אחוריים בהשראת למבורגיני או פרארי... | צילום: ספורט 5


לצד זאת יוצע גם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, ובהספק של 115 כ"ס, אליו משודכת תיבה ידנית או כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, אז ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.1 שניות וצריכת הדלק על 19.6 ק"מ לליטר. כמו כן תוצע גם יחידת הנעה מונעת גז Eco-G גם כן בעלת 3 צילינדרים ובהספק של 120 כ"ס ושידוך לתיבה כפולת מצמדים בלבד (10.1 שנ` ל-100 קמ"ש, 14.5 ק"מ לליטר).

ברנו מציינים כי הדור החדש זכה לכיול חדש למערך המתלים, כזה שיספק נוחות עדיפה ולצד תחושה דינמית, כמו גם הפחת סיבוב ההגה מנעילה לנעילה מ-3.3 ל-2.6 סיבובים, כך שלדברי רנו התחושה זריזה יותר.