אחרי טיזר קטן והבטחות לחזרת המסורת הספורטיבית, אופל חשפה גרסה ספורטיבית לרכב הפנאי הקטן עם יחידת ההנעה שפגשנו באבארט 600 ובאלפא רומיאו ג`וניור ולוצ`ה. יגיע לישראל?
מחסן חלפים משותף - המכלולים של המוקה GSE משותפים לאבארט 600, אלפא רומיאו ג`וניור ולוצ`ה וגם לפיג`ו 208 GTI החשמלית | צילום: ספורט 5
מאז יצירת קונצרן סטלנטיס (פיג`ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר) הזדרזו קברניטי החברה לצמצם עלויות ולשתף פלטפורמות (רק כדי לסבר את האוזן, נסו להיזכר באיזו מהירות קו המסחריות אוחד בין מותגי פיג`ו, סיטרואן, אופל ופיאט) ובמקביל גם לפתח פלטפורמות חדשות שישמשו גם את הזרוע האמריקאית של הקונצרן, עם STLA Medium (פיג`ו 3008 מחד וג`יפ קומפאס החדש מאידך) ו-STLA Large (ג`יפ ואגוניר S וכזו שתשמש גם את הדור השני של אלפא רומיאו סטלביו).
במסכים יש גרפיקות תואמות לגרסה הספורטיבית | צילום: ספורט 5
כעת, כשמחסן החלפים אחוד גם הוא, קל לשלוף פריטים מהמדף ולייצר גרסאות דומות למותגים שונים, ואם נתמקד רגע במושא הכתבה – אופל מוקה GSE – הלא היא אחותה של אבארט 600 וגם אלפא רומיאו ג`וניור ולוצ`ה, כולן מבוססות פלטפורמת e-CMP.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
מושבים ספורטיביים עם תפירה צהובה, בכל זאת צריך לרמוז לעבר המפואר | צילום: ספורט 5
יחידת ההנעה זהה, מנוע חשמלי בהספק של 280 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש, בלמים של "אלקון" בקוטר 380 מ"מ מלפנים עם קליפר 4 בוכנות בצבע צהוב, שוכנים בתוך חישוקי "20 עטופים צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV במידה 225/40, מתלים שהוקשחו והותאמו לנהיגה דינאמית יותר וכמובן גם דיפרציאל טורסן מוגבל החלקה.