mako
פרסומת

ברוח ה-NSX: הונדה תייצר ספורטיבית חשמלית

הונדה, יצרנית קטנה יחסית במונחים גלובליים ידעה להביא אל העולם לא מעט יצירות נחשקות. האם החשמלית החדשה שתושק תחת מותג אקיורה תוכל לשחזר את ההצלחה?

פורסם:
הקישור הועתק
צילום: יצרן
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5

ברוח ה-NSX. באמת?
ברוח ה-NSX. באמת? | צילום: ספורט 5

אם חשקה נפשכם במכונית ספורטיבית-חשמלית, חזקה ומעוצבת, ומיצרנית יפנית ותיקה - אז תצטרכו לחכות לפחות עד שנת 2027 (אולי אפילו 2028) בכדי לשים את ידכם על הדגם הספורטיבי החשמלי החדש של הונדה שישווק תחת מותג הפרימיום ACURA. המכונית תתבסס על פלטפורמה חדשה שמפותחת בימים אלו, במטרה לספק חוויית נהיגה וביצועים מרשימים, לצד נוחות נסיעה בתנאים יום-יומיים. המטרה של הונדה היא להסתמך על התכונות המוכרות של ה-NSX, שגם כן שווקה תחת תת המותג הפרימיומי, וליישם אותן בדגם חשמלי ומודרני.
תעלה את רף הביצועים. אבל מה עם חווית הנהיגה?
תעלה את רף הביצועים. אבל מה עם חווית הנהיגה? | צילום: ספורט 5
פרסומת
Acura Performance EV Concept
Acura Performance EV Concept | צילום: ספורט 5

להתחיל מאפס
המכונית תיבנה על פלטפורמה חדשה שתיקרא 0 Series Platform שמאופיינת בפרופיל דק יותר וקל יותר, ולדברי מר אוימה היא תהייה קלה יותר מכל פלטפורמה אחרת מוכרת בשוק הרכב. הרעיון מאחורי פלטפורמה דקה יאפשר הנמכת גובהה של המכונית מבלי לאבד יותר מדי מהמרחב הפנימי שלה. למרות שלדגם NSX היו תכונות טובות והישגים נפלאים, כולל במרוצי מכוניות, המכונית התקשתה להגיע לאותה מדרגה כמו ניסאן GT-R או מרצדס GT ופורשה 911 שאיתן היא מתמודדת בשווקים השונים. המכונית החדשה תהיה טובה יותר בנסיעה מהירה בקו ישר וגם התנהגות הכביש תהיה טובה יותר מכפי שהכרנו בעבר, כך הבטיח אוימה.

בתחילת השבוע הציגו באקיורה דגם קונספט חשמלי חדש שמיועד להפוך לרכב סדרתי ב-2025 ולפי המעצבים שלו יש בו חלקים שעוצבו בהשראת הדור השני של NSX  - הפינה לשיפוטכם בוידאו שבראש הכתבה - האם היא אכן מעלה אסוציאציות של NSX?