sportFive1124905 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

בואו לא נכבס את המציאות: חשמל הוא לא בדיוק מקור הזנה מעורר תאבון בכל הנגזר מחדוות נהיגה, וזאת למרות שרכבי על ומכוניות אולטרא קיצוניות נעזרות כיום במערכות אלה באופן קבוע ומייצגות את השפיץ הטכנולוגי של התעשייה. גם מרצדס AMG לא הורשתה להמלט מטרנד החשמול וגרסה מובחרת שלה בשם מרצדס AMG GT 4 היא זו שלוקחת אותם צעד גדול קדימה. היצרן חשף הבוקר (רביעי) את ה- Mercedes-AMG GT 4-Door E Performance, דגם הפלאג-אין הראשון של חטיבת הביצועים.

גולת הכותרת של ה- Mercedes-AMG GT 63 SE היא מן הסתם תחנת הכוח שלה. ה- V8 הבסיסי של הסדרה הזו משודרג על ידי מנוע חשמלי 150 קילוואט או 204 כוחות סוס בשידוך אל תיבת 9-מהירויות אוטומטית. במשולב, נאמדת התפוקה ב-843 כ"ס ועד מומנט של 147 קג"מ שעוברים לכל הגלגלים. המנוע החשמלי והסוללות (שפותחו על ידי AMG), משולבות יחד עם נעילת דפרנציאל על גבי הציר האחורי.

סוללת הליתיום-יון פותחה בשיתוף פעולה הדוק עם צוות הפורמולה 1 של מרצדס, היא שוקלת 89 קילוגרם בלבד ומציעה הספק רציף של 70 קילוואט. הקיבולת היא 6.1 קוטש, מה שמתורגם אל 12 קילומטרים על מצב חשמלי נטו. המשמעות היא שהטווח החשמלי ניתן לניהול מסוים, אבל בדגמים עם למעלה מ -800 כ"ס מדובר בבונוס ולא במנה העיקרית. למרצדס אין מידע רשמי על משקל המכונית אבל לפי הערכים של הבטריה אנחנו מדברים על סביב 2.5 טון. חרף הקילוגרמים שהועמסו על המרכב, ביצועיה חסרי פשרות: ל-100 קמ"ש תאיץ ב-2.9 שניות והמהירות המרבית נעצרת ב-316 קמ"ש.

לא פחות משבעה מצבי נהיגה כוילו במוח של המערכת: "נוחות", "ספורט", "ספורט +", "מרוץ", "דריפט", "אינדיבידואלי" ו"חשמלי". במצב החדש, "חשמלי", היא מוגבלת חשמלית עד 130 קמ"ש לכל היותר. כאשר הסוללה מתרוקנת או כאשר יותר כוח מופעל (לפי גובה המצערת), היא עוברת אוטומטית למצב "נוחות", אולם אפילו בסטטוס ב"נוחות" היא תמיד מחפשת קודם כל את האנרגיה החשמלית, ואח"כ משלבת את מנוע הבערה.  

מרצדס-AMG מספקת לנהגים שלה אפשרויות התאמה רבות בחוץ ובפנים:  בנוסף לארבעה גווני מאט יש גם שבעה גימורים אישיים, כמו גם סטים של חישוקי 20/21 אינץ', גלגלים וחבילת AMG Night II לבחירות ועוד הרבה, כולל סיוע דינמי עם בלמים קרמיים להם עם דיסקים של 420 מילימטר על הסרן הקדמי עם שש בוכנות לקליפר.

אין הרבה שינויים בפנים מלבד גלגל הגה עם מערכת אגירת אנרגיה מבלימה במספר רמות שונות, וקצת כיתובים מסביב. מערכת ה-MBUX תקרין על גבי הצג המרכזי את צריכת האנרגיה של הסוללה ואת כל השינויים בזמן אמת המבוצעים בתכניות הנהיגה.  

מרצדס תציג את המכונית במסגרת תערוכת הרכב במינכן שתפתח בשבוע הבא. המחיר תמורה ינוע בסביבות ה-200 אלף יורו וצפונה.