באירופה דרשו: סיאט איביזה מתחזקת
מכונית הסופר מיני הספרדיה מקבלת מנוע 1.5 ל' טורבו ותיבת DSG7

לא יודעים אם שמתם לב, אבל מזה תקופה ארוכה לאיביזה אין מנוע 1.5 ל' טורבו בתפריט. כיום נמכרת האיביזה בישראל רק עם יחידת ה-1.0 ל' טורבו שלוש בוכנות המפיקה 95 או 115 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית או דו-מצמדית DSG7. בגרסתה החזקה ביותר עם 20.3 קג"מ הזמינים מ-2000 סל"ד היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות ועד מהירות מרבית של 194 קמ"ש, עם צריכת דלק ממוצעת של כ-17.5 ק"מ לליטר (יצרן).
אז עכשיו, ובעקבות גל ביקושים של הלקוחות באירופה, מנוע ה-1.5 ל' טורבו חוזר לשורותיה של סיאט איביזה ומעניק לה נופך ספורטיבי יותר. זה מפיק מ-4 צילינדרים טורבו תפוקה מרבית של 150 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-25.5 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד. מנוע זה ישודך בלבד לתיבת הילוכים DSG עם שבע מהירויות, כך שאין לנו בשורות לשוחרי התיבה הידנית. ועדיין, הביצועים טובים: 0-100 קמ"ש ב-8.2 ש' ומהירות מרבית של 220 קמ"ש.
בסיאט מבהירים שהמנוע מעט יותר מזהם ולכן יגבה מהם קנסות קלים (עשרות יורו בודדים) בגלל פליטת CO2 מוגברת שבין 139 ל-141 גק"מ, אולם הם מוכנים לחיות עם זה בשלום כנראה. בשורה פחות טובה למי שמקווה לרכוש אותה במחיר אטרקטיבי נעוצה בזמינות שלה רק בגרסה הבכירה ביותר - FR או FR אקסלוסיב. המחירים שלה באירופה יעמדו על 25 ועד 31 אלף יורו, שהם כ-120 אלף שקל לפני מס ומכסים בדגם היקר.
בישראל, מחירי האיביזה מתחילים ב-80 אלף שקל לדגם ידני בסיסי עם 95 כ"ס ועד 113 אלף שקל לדגם ה-FR עם 115 כ"ס ותיבת DSG. מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי מנוע ה-1.5 ל' טורבו יחזור למשפחת האיביזה בישראל במהלך שנת 2021.