sportFive959317 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

לא רחוק היום שבו מערכות אוטומטיות לשטח תהיינה זמינות גם לציבור ולא רק לצורכי הצבא או סוכנויות החלל, וב-אאודי כבר מנסים לדמיין כיצד תתנייד המשפחה באיזורים לא סלולים ובצורה בטוחה, ביום ובלילה וכנראה מתישהו על קרקע של כוכבים רחוקים מכאן. בפולקסווגן כבר התחילו לגשש בכוון של 4X4 חשמלי בדמות ה-אלקטריק באגי dune קונספט שלדבריהם יבשיל לרכב סדרתי ממש בטווח הקרוב. אבל האם גם אאודי מכינה לנו משהו בנוסח הזה אבל עם המגע היוקרתי והדינמיות המהודקת שלהם?

לאאודי אין משיכה טבעית אל רכבי שטח ממוקדים, אבל הם יודעים דבר או שניים (בלשון המעטה) על הנעה כפולה (קוואטרו) וזהו הקונספט הרביעי שלהם בשושלת הזו ב-3 השנים האחרונות. ה-AI: TRAIL, כך הוא מכונה משתדל שלא להשאיר שום דבר ליד הגורל, והוא בהחלט רכב שטח"הכול כלול": המעטפת מצוידת מערכת הנעה חשמלית עם טווח נסיעה של 500 קילומטרים, חישוקי 22 אינץ' עם בולמים אדפטיביים חכמים, מערכת נהיגה אוטומטית בדרגה 4 (כשיר לנסיעה ללא נהג בהתאם לתיחום גאוגרפי מוגדר), מצלמות במקום מראות צד ומנוע חשמלי על כל גלגל שמפיקים יחדיו 320 קו"ש ויותר מ-100 קג"מ.

חלל הנוסעים הוא קפסולה עתידנית בגודלה של מכונית סופר מיני, אבל יש בו סימנים לכוון העיצובי של אאודי בהמשך הדרך כמו למשל בגוף משענות הראש או התכנון המינימלסטי של קו התפאורה הקדמי. את הפתיחה פנימה עושים באמצעות דלתות "שחף" או "מספריים", סידור ההושבה הוא ל-4 אנשים עם כסאות בסגנון ערסלים מודולאריים בשורה השניה ועל גלגל ההגה עמדת טעינה למערכת תקשורת סלולרית (טלפון או כל דבר אחר). באאודי אומרים שרצו להשרות אווירה של חלל פתוח ולכן שטח החלונות הוא נרחב ושדה הראיה כמעט ואינו מוגבל, כולל בגוף הקונסולה הראשי בו יש חריץ אורכי המאפשר להמנע מפגיעה במכשולים מסובכים שעשויים לגרום נזק למכלולים.

אבל אם כבר נגענו במניעת התנגשות, אז בכל הקשור לבטיחות ה-AI לא צריך לחשוש כמעט משום דבר נוכח הטכנולוגיה שהותקנה בו ומרווח הגחון (קרוב ל-35 סנטימטרים). באאודי החליטו לגלח את התאורה הקונבציונלית ובמקומה חיברו לו 5 רחפנים עם תאורת LED מטריקס. הרעיון הוא די פשוט - לאפשר להם לבצע סריקה יסודית של השטח לפני שהגלגלים מגיעים למסלול הנסיעה, ולשדר את התמונה דרך wifi ללוח המחוונים (הטלפון הסלולרי במקרה הזה) שנמצא בעמדת הטעינה מעל גלגל ההגה. הם לא צורכים הרבה חשמל לדברי אאודי והותקנו עבורם מספר עמדות עגינה על התקרה, בחזית ומאחור.

לאאודי אין תכנית קונקרטית לייצר את הרכב הזה, אבל אנחנו לא נופתע למצוא אותו באחד מסרטי המדע בדיוני של האולפנים הגדולים להם הסכמי שיתוף פעולה עם 4 הטבעות של הגרמנים - אולי אפילו בשלב הבא של סרטי 'מארוול' שבעבר גייסו לא מעט רכבי אאודי רעיוניים עבור "איש הברזל" וחלק מסרטי ההמשך של "הנוקמים".