sportFive947089 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

לוטוס הכינה אותנו לזה הרבה זמן, אבל אף אחד לא היה מודע לתשתית הטכנולוגית שהיא הולכת לצקת אל תוך מכונית הקצה הראשונה בהסטוריה של המותג. הבכורה הרשמית שנערכה אמש (שלישי) לפנות ערב בלונדון סימנה עבור לוטוס 2 התחלות חשובות – זו המכונית הראשונה שפותחה תחת בעלות ג'ילי הסינית, ובניגוד למכוניות הליבה של לוטוס שמתהדרות במשקל נמוך ומערכות נהיגה ישירות וחפות מטכנולוגיה כבדה, האוויה היא הייפר-קאר גדולה, מתוחכמת ובעלת ביצועים דמיוניים.

בלוטוס מכריזים כי האוויה היא המכונית הסדרתית החזקה ביותר מסוגה, ויש לה גם את הנתונים לזרות פחד במתחרות שלה: מבעד לעיצוב הטכנו-אלגנטי שלה מוחבאים 4 מנועים חשמליים, סוללה המותקנת במרכז המכונית עם 70 קילוואט ומערכת וויסוח כוח לגלגלים עם 5 מצבי כיול סלקטיבים. ההספק המרבי עומד על 1,973 כ"ס ואת ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת בפרק זמן של 3 שניות. זה אולי לא מפיל מהרגליים בהתחשב ביכולות של טסלה למשל, אבל את ההאצה ל-200 קמ"ש היא סוגרת ב-6 שניות, ל-300 קמ"ש ב-9 שניות ומהירותה המרבית היא מעל 322 קמ"ש.

בלוטוס מבטיחים טווח נסיעה של יותר מ-400 קילומטרים על פי מדדים מציאותיים, אבל הם מסייגים זאת בהתאם "ללחץ שתפעילו על המצערת". בנוסף לכך, הם מציינים כי תחת נהיגה תובענית במסלול מירוצים הסוללה תחלץ כוח מרבי למשך זמן רציף של 7 דקות לכל היותר במצב "תחרות". לא שזה צריך להדיר שינה מעיניכם כי מערכת הטעינה של הלוטוס היא מהמהירות ביותר עד כה בזכות שיתוף פעולה עם חברת 'וויליאמס': טעינה מלאה בתשתית חיצונית אורכת פחות מ-20 דקות.

בהתאם לפילוסופיה של לוטוס אותה שרטט קולין צ'פמן, האוויה יחסית קלה בעולמן של מכוניות העל החשמליות; היא שוקלת פחות מ-1.7 טון בזכות שלדת קרבון אחודה, ויסודות העיצוב הם בהשראת דגמי הלה-מאן. מבחינת הוגי המכונית היא מנסה לדמות את הקווים האגרסיביים של מטוסי הקרב ויש בה הרבה חשיבה על תיעול אוויר וכוח משיכה; במקום מראות צד הותקנו מצלמות, אין ידיות שכן הכניסה מתבצעת אלקטרונית על ידי כניסה ללא מפתח (דלתות שחף),  תא הנוסעים משלב גם הוא רכיבים מעולם המירוצים עם קונסולה הנשלטת על ידי פקדים בעיצוב כוורת, לוח מחוונים עילי דיגטילי בודד וגלגל הגה בסגנון מכוניות פורמולה 1. הכול מסביב ארוז באלקנטרה וחיפויי קרבון.

לנגד עיניהם

עד הפיצול מפרוטון המלזית לוטוס הייתה עסוקה בהשרדות כלכלית. ההתערבות של ג'ילי ב-2016 והרכישה הסופית ב-2017 הפיחו במותג הספורט הבריטי חיים חדשים אחרי שהסינים הזרימו לעורקים של החברה 1.5 מיליון לירות שטרלינג ופתחו רצפת ייצור בסין בהשקעה של 1.3 מיליארד יורו. לפי דיווחים שונים בצרפת זו גם תייצר עבור לוטוס את הקרוסאובר הראשון בתולדותיה.

ה-אוויה תהיה עבור לוטוס מכונית הילה שמטרתה להעביר מסר לעולם שהחברה עדיין חיה ובועטת. המתחרות הישירות שלה תהיינה מכוניות מופרעות כמו בטיסטה פינינפרינה החשמלית (1,888 כ"ס) ה-ניו אי פי 9 מסין ואפשר לכלול גם בתוך המשוואה הזו מכוניות על קונבציונליות של בוגטי עם 1,500 כ"ס וכדומה.

לוטוס תייצר רק 130 דגמי אוויה באמצעות המפעל הוותיק בנורפולק, בריטניה. המחיר תמורת עותק אחד – 2 מיליון דולרים. המכונית זמינה לרכישה כבר כעת, אבל היא תגיע לכבישים רק בשנה הבאה. ב-2020 לוטוס גם תציג מכונית ספורט רגילה מזן חדש ובינתיים גם מניחה את היסודות לחשמול מלא של כל דגמיה ב-5 השנים הבאות.