(יצרן יונדאי) (צילום: ספורט 5)
(יצרן יונדאי) | צילום: ספורט 5
מתחדשת ומתייקרת (יצרן יונדאי) (צילום: ספורט 5)
מתחדשת ומתייקרת (יצרן יונדאי) | צילום: ספורט 5

מתיחת הפנים של המכונית ההיברידית הנמכרת בישראל, חביבת ציי הרכב בישראל, יונדאי איוניק החלה להיות משווקת בישראל ומציעה כעת שדרוג באבזור, בעיצוב, בבטיחות וגם במחיר שעלה ב-2000 שקלים לגרסת הכניסה פרמיום ובכ-1000 שקלים לגרסה הבכירה סופרים.

מתיחת הפנים כוללת עדכון לפנסי החזית, לסבכה הקידמית וגם שינויים קלים בחלקה האחורי של המכונית. פנים המכונית קיבל עיצוב עדכני הכולל שינוי בקונסולה המרכזית עם מסך צף ואת בלם הרגל מחליף בלם יד חשמלי.

בהיבט האבזור בגרסת הכניסה פרמיום מתווספים חלונות כהים, בלם יד חשמלי הכולל פונקציית עמידה בפקקים Auto Hold, מתגי שליטה TOUCH למולטימדיה ומערכת המיזוג אויר, מנופים בהגה להעברת הילוכים, שמשות כהות מאחור, מגוון של 7 צבעים לבחירה, אפשרות בלימה רגנרטיבית ממנופי העברת ההילוכים בהגה במצב ECO ומערכת מולטימדיה מקורית מהיצרן עם מסך 8 אינץ' הכוללת חיבורי Android Auto  ו – Apple Carplay לשיקוף מכשיר הטלפון במסך, מערכת הקונקטד קאר עם תמיכה בעברית מלאה מתאפשרת בנוסף לאפשרות השיקוף ובתוספת תשלום.

דגם סופרים מתעדכן אף הוא אך בצניעות עם חיישני חניה היקפיים (קדמיים ואחוריים), תאורת LED קדמית ראשית ואחורית מלאה.

מבחינת בטיחות האיוניק ממשיכה להיות אחת המכוניות הבטוחות בסגמנט עם ציון בטיחות 8 של משרד התחבורה לדגם הסופרים וציון 7 לדגם הפרמיום כשהיא משמרת ואף משפרת את כל מערכות הבטיחות הקיימות כמו תיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטומאטית, בקרת שיוט אדפטיבית וכעת גם כסטנדרט מערכת המתריעה על ערנות הנהג ומנטרת את דפוסי הנהיגה כדי לסייע בזיהוי נהג עייף ולמנוע תאונות פוטנציאליות וכמוכן מערכת לזיהוי תנועה חוצה שרק מתריעה אך איננה בולמת לבד.

יחידת ההנעה נותרה זהה לדגם הקודם, 1.6 ל' היברידית עם הספק של 141 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. השינוי המעניין היא מערכת הבלימה הרגרנטיבית המאפשרת כעת לשלוט בעזרת ידיות מאחורי גלגל ההגה בעוצמת הבלימה ובטעינת הסלולות ובכך ליעל את טעינתן למקסימום. צריכת הדלק עומדת כעת על 24.3 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית ו-22 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, על פניו מדובר בהרעה בנתון זה אך חשוב לציין כי הוא מתייחס לתקנות זיהום האוויר החדשות והמחמירות יותר WLTP.

העיצוב הכללי נותר ללא שינויים גדולים, אך עם שינויים קלים מחוץ ובתוך המכונית עם למשל איתותים במראות, פתחי מיזוג למושב האחורי, ברמת גימור ספורים גם לוח שעונים SUPER VISION בעיצוב משתנה בהתאם למצבי הנהיגה, מושב נהג עם כוונון חשמלי, קיפול מראות חשמלי, חיישני חניה היקפיים מקוריים ופנסי LED אחוריים.
 
מחירים:
פרימיום: 137,000
סופרים: 140,900