דגם אב-טיפוס חשמלי של מאזדה על בסיס CX-30 (צילום: ספורט 5)
דגם אב-טיפוס חשמלי של מאזדה על בסיס CX-30 | צילום: ספורט 5
sportFive960681 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

מאזדה היא יצרן רכב קטן באופן יחסי לאחיותיה היפניות. הם אולי היו מבקשים לגדול ולמכור מכוניות כמו טויוטה או הונדה וגם ניסאן או מיצובישי, אבל הם עדיין לא נמצאים שם ואולי ביום מן הימים זה יקרה אם כי הרבה מים יזרמו בנהר האורינוקו עד שהם יפתחו מפעלים במקומות אחרים בעולם ויציגו דגמים רבים. מה שכן יקרה ויקרב אותם לשאר היצרניות הוא כניסה לעולמות החשמל וזה יהיה כבר בקרוב.

מאזדה תציג בתערוכת המכוניות של טוקיו בחודש הבא את החשמלית הראשונה שלה ולא מדובר בהתאמה של אחד הדגמים הקיימים לעולם החשמלי אלא בדגם חדש לגמרי. אין שום הודעה רשמית בעניין המפרטים והקטגוריה שאליה הרכב הזה יהיה שייך, אבל יש המון שמועות סביב העניין כמו למשל שאותה מכונית תהיה גם בגרסת מנוע בנזין ולא רק בתצורה חשמלית. 
 
יש גם דיבור על כך שהיא תהיה בתצורת קרוסאובר או SUV כפי שהעולם אוהב בשנים האחרונות, ויש שמועות גם באשר למידותיה של המכונית וטווח הנסיעה שלה ואלה טוענות כי מדובר בדגם קומפקטי עם טווח של 300 ק"מ בקירוב. מאזדה בוחנת לאחרונה דגם אב-טיפוס (בתמונה הראשית) עם טווח נסיעה של כ-270 קילומטרים בין טעינות והספק מרבי של 141 כ"ס חשמליים.  חילוקי דעות לגבי מרחק הנסיעה יתבהרו בהמשך, אבל לגבי המרכב כנראה שאין ספק - זה יהיה ג'יפון קומפקטי שאינו מבוסס על רכב קיים, אלא דגם נפרד. 

החיזוק לידיעה על ההשקה החשמלית מגיע מהודעה אחרת שמאזדה שחררה לאחרונה לתקשורת ובה היא הודיעה כי על פי התחזיות שלה, סך המכירות של המכוניות החשמליות שלה עד שנת 2030 יעמוד על 5%, כלומר אחת מכל 20 מכוניות. בשונה ממהלך מתבקש של כניסה לעולם החשמלי מצידן של יצרניות ענקיות בעולם כולו, לא מדובר במהלך כה מובן מאליו במאזדה. היצרן היפני הגלובלי איננו היחיד שהתמהמה בכניסה לתחום החשמלי וגם סובארו וסוזוקי עדיין מתקרבות בזהירות רבה אל שקע הטעינה שלהן. בקרוב יתקבלו פרטים נוספים ונשמח לשתף.