mako
פרסומת

לראשונה גם חשמלית: לקסוס ES החדשה

לקסוס הציגה את הדור השמיני של מכונית הסאלון עם גידול משמעותי בממדים, שפת עיצוב חדשה ואפשרות בחירה בין הנעה היברידית לחשמלית. מתי בישראל?

פורסם:
צילום: יצרן
צילום: ספורט 5
הקישור הועתק
צילום: יצרן
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
גדלה בכל ממד לעומת הדור היוצא
גדלה בכל ממד לעומת הדור היוצא | צילום: ספורט 5


עיצוב וממדים





תא נוסעים חדש לגמרי
תא נוסעים חדש לגמרי | צילום: ספורט 5
תא נוסעים וטכנולוגיה



יחידות הנעה וביצועים
כפי שהזכרנו, לראשונה לקסוס ES תציע הנעה חשמלית מלאה לצד הנעות היברידיות. גרסת ההנעה החשמלית הראשונה עונה לשם 350e ולה הנעה קדמית בהספק של 224 כ"ס עם זמן האצה ל-100 קמ"ש שעומד על 8.9 שניות. לגרסת ההנעה הכפולה החשמלית, 500e, הספק של 343 כ"ס כאשר היא יכולה לשנות את חלוקת הכוח עד 100% לכל סרן, והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות.

נתוני הסוללה טרם פורסמו, אך אם נתוני המנועים נשמעים לכם מוכרים מטויוטה bZ4X המחודשת, אפשר להעריך שמדובר באחת משתי הסוללות, זו בקיבולת 73.1 קוט"ש או זו בקיבולת של 77 קוט"ש אותה פגשנו ב-RZ המחודש. בלקסוס כן מציינים שטווח הנסיעה בגרסת ההנעה הקדמית יעמוד על 484 ק"מ (בתקן EPA האמריקאי והמחמיר מה-WLTP). בתקן CLTC הסיני והמתירני, הטווחים עומדים על 685 ק"מ ו-610 ק"מ, בהתאמה. טעינה מהירה אפשרית בהספק של 150 קילוואט, מה שיצריך מכם 30 דקות המתנה לטעינה מ-10% ל-80%.

הגרסאות ההיברידיות מציעות הנעה קדמית או כפולה ובשני הספקים כאשר לשתיהן מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר. בגרסת ה-300h ההספק עומד על 201 כ"ס עם זמן האצה ל-100 קמ"ש של 8.5 שניות ושתי עשיריות פחות בגרסת ההנעה הכפולה; ובגרסת ה-350h ההספק עומד על 247 כ"ס וזמן ההאצה ל-100 קמ"ש עומד על 8.0 שניות, וגם כאן שתי עשיריות פחות בגרסת ההנעה הכפולה.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!