mako
פרסומת

צפו: EQE ו-i5 על הכוונת - משפחת אאודי A6 e-tron בישראל

צ'מפיון מוטורס החלה בשיווק משפחת ה-A6 e-tron החשמלית, גם הגרסת ה-S6 הספורטיבית ואפילו הסטיישן הגיעה, וזאת במחיר נמוך מהמתחרות מגרמניה – איך היא בהשוואה אליהן?

פורסם:
צילום: רן סגל
צילום: ספורט 5
הקישור הועתק
צילום: רן סגל
צילום: רן סגל | צילום: ספורט 5
אאודי A6 אי-טרון: על בסיס פלטפורמה ייעודית המשותפת ל-Q6 אי-טרון ול
אאודי A6 אי-טרון: על בסיס פלטפורמה ייעודית המשותפת ל-Q6 אי-טרון ולפורשה מקאן EV | צילום: ספורט 5

אאודי A6 בדור החדש הוצגה ביולי 2024 כחשמלית טהורה על בסיס פלטפורמת PPE – Premium Platform Electric המשותפת גם לפורשה ובעתיד נראה שמותג יוקרה יוסף של הקונצרן יעשה בה שישמוש. בכל מקרה, מהר מאוד הבינו קברניטי היצרנית שכדאי גם להציג A6 לוגמת בנזין, אך זו על בסיס פלטפורמת PPC (Premium Platform Combustion). כעת החלה צ'מפיון מוטורוס בשיווקה של זו החשמלית ובמספר גרסאות, כולל ה-S הספורטיבית וגרסת הסטיישן Avant. אגב, ה-A6 בנזין צפויה להגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה. בהשוואה למרצדס EQE או ב.מ.וו i5 מחיר הכניסה זול ב-34,300 שקל ו-65,300 שקל, בהתאמה - אם כך, עם אילו יחידות הנעה וסוללות מגיעה ה-A6 e-tron?

יחידות הנעה
אאודי A6 אי-טרון תוצע עם 3 יחידות הנעה. גרסת הכניסה עונה לשם 50 e-tron ולה מנוע יחיד והנעה אחורית, ההספק עומד על 285 כ"ס או 326 כ"ס במצב Boost לפרק זמן קצר, כך שההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.0 שניות. הסוללה בקיבולת 75.8 קוט"ש (נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 600 ק"מ – טעינה ביתית (מטען פנימי 11 קילוואט) אורכת 8 שעות (0%-100%) וטעינה מהירה (225 קילוואט) אורכת 21 דקות (10%-80%). בהשוואה למרצדס EQE 300 האאודי מציעה 40-81 כ"ס יותר, היא מהירה ב-1.3 שניות ולמרות סוללה גדולה יותר במרצדס, הטווח ב-A6 גבוה ב-20 ק"מ.

עד 727 ק“מ של טווח נסיעה ומחיר כניסה נמוך משל המתחרות מגרמניה
עד 727 ק“מ של טווח נסיעה ומחיר כניסה נמוך משל המתחרות מגרמניה | צילום: ספורט 5


רמות גימור











אאודי A6 e-tron – מחירון: