mako
פרסומת

צפו: החשמלית המהירה בנורבורגרינג היא סינית

גרסת הקצה של המכונית הראשונה של יצרנית האלקטרוניקה הענקית מסין, שיאומי SU7 אולטרה, שברה את שיא ההקפה למכונית חשמלית בגיהנום הירוק

פורסם:
צילום: יצרן
צילום: ספורט 5
הקישור הועתק
צילום: יצרן
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
הבטיחו שישברו את השיא, וכך היה
הבטיחו שישברו את השיא, וכך היה | צילום: ספורט 5

תשכחו מטסלה מודל S פלייד שהחזיקה בעבר בתואר החשמלית המהירה בנורבורגרינג, או מפורשה טייקן "טורבו GT" שלא הצליחה לשבור את השיא, שכן התואר הזה שייך לרימאק נברה – מכונית העל החשמלית, שקבעה זמן הקפה של 7 דקות וקצת פחות מ-5.3 שניות (7:05.298). אך כעת, קצת פחות משנתיים מאז שנשבר השיא, מגיעים הסינים וכובשים פסגה נוספת, כשמכונית העל של שיאומי, ה-SU7 בגרסת האולטרה הקיצונית שברה את השיא והעמידה זמן של 7 דקות וקצת פחות מ-5 שניות (7:04.957), שהם 3.4 עשיריות השנייה מהר יותר מהשיא הקודם.

שיאומי עשתה זאת כאמור עם ה-SU7 Ultra שצוידה גם בחבילת המסלול. שלושת המנועים שלה מפיקים לא מפחות מ-1,548 כ"ס, היורדים אל כל ארבעת הגלגלים, מצוידת בחלוקת מומנט וקטורית, ומאיצים אותה ל-100 קמ"ש ב-1.98 שניות בלבד! כשהמהירות המרבית מגיע מעבר ל-350 קמ"ש.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

פרסומת
האם “קבוצת המילטון“ יבואנית שיאומי בישראל, באמת יביאו גם את המכוני
האם “קבוצת המילטון“ יבואנית שיאומי בישראל, באמת יביאו גם את המכונית? | צילום: ספורט 5


אבל מספיק עם המרצדס, כבודה במקומה (ויש לה חתיכת כבוד). נזכיר כי ב-SU7 אולטרה, חלקי גוף רבים עשויים סיבי פחמן, לא תמצאו דיפונים מפונפנים בתא הנוסעים וגם אין מזגן – הכל בשם הפחתת המשקל, והיא מגיעה ל-1.9 טון בלבד, זאתלצד כנף אחורית קבועה ועוד אי אלו שיפורים אווירודינמיי שיוצרים כוח הצמדה של 2,145 ק"ג. אגב, כבר ביום בו הוצגה ה"אולטרה", רמזו אנשי שיואמי שהם מתכוונים לשבור את שיא ההקפה ברינג. אפשר לצחוק על הסינים עד מחר, אבל את הכבוד הזה מגיע להם.