כריות אוויר יפניות במרכז תביעה ייצוגית נגד סטלנטיס
פרשת כריות האוויר הפגומות של טקאטה שהותקנו במותגים יפנים רבים מתפוצצת כעת גם במותגי קונצרן סטלנטיס האירופאי-אמריקאי
פורסם:



ארגון קודאקונסו (Codacons), שהגיש את התביעה הייצוגית בשם קבוצות צרכנים נוספות, העריך כי הפיצויים המבוקשים עשויים להגיע לסכום של עד 285 מיליון אירו (323 מיליון דולר). סטלנטיס השיקה בשנה שעברה קמפיין ריקול נרחב מסוג "עצור נסיעה" עבור כריות אוויר של טקאטה, אשר השפיע על מאות אלפי דגמי סיטרואן ו-DS שיוצרו בין 2009 ל-2019 ונמצאים ב-24 מדינות שונות בדרום אירופה, אפריקה והמזרח התיכון.
על פי הודעת הריקול של החברה, כריות אוויר אלה עלולות לגרום לפציעות חמורות או למוות מכיוון שהכימיקלים שהן מכילות עלולים להתפרק בתנאי מזג אוויר חמים ולחים, ולגרום להן להיפתח בעוצמה רבה מדי. יש לציין כי קבוצת טקאטה הגישה בקשה לפשיטת רגל בשנת 2017 ואילו סטלנטיס נוצרה בתחילת 2021 במסגרת מיזוג בין יצרנית הרכב הצרפתית פיג`ו-סיטרואן (PSA) לבין פיאט-קרייזלר (FCA) האיטלקית-אמריקאית, ובין מותגיה נמנים ג`יפ, אלפא רומיאו ועוד.
על פי הודעת הריקול של החברה, כריות אוויר אלה עלולות לגרום לפציעות חמורות או למוות מכיוון שהכימיקלים שהן מכילות עלולים להתפרק בתנאי מזג אוויר חמים ולחים, ולגרום להן להיפתח בעוצמה רבה מדי. יש לציין כי קבוצת טקאטה הגישה בקשה לפשיטת רגל בשנת 2017 ואילו סטלנטיס נוצרה בתחילת 2021 במסגרת מיזוג בין יצרנית הרכב הצרפתית פיג`ו-סיטרואן (PSA) לבין פיאט-קרייזלר (FCA) האיטלקית-אמריקאית, ובין מותגיה נמנים ג`יפ, אלפא רומיאו ועוד.
מצאתם טעות לשון?