צפו בחשיפת אלפא רומיאו מילאנו: "אלפא לא תימכר לסינים"
אלפא רומיאו נכנסת לקטגוריה הגדולה באירופה עם רכב פנאי קטן שחולק פלטפורמה ומכלולים עם פיג'ו 2008 וג'יפ אוונג'ר. מה עשו האיטלקים כדי להחדיר לו מה-DNA של אלפא רומיאו?


היום (ד') חשפה אלפא רומיאו את ה"מילאנו" – רכב פנאי קטן, ובכלל הקטן בהיצע דגמי היצרנית. המילאנו הוא אחד הדגמים החשובים ביותר להתאוששות של המותג האיטלקי, עד כדי כך חשוב שלהשקה של הדגם הגיע לא אחר מאשר מנכ"ל סטלנטיס - קרולס טווארס, שהצהיר מעל במת ההשקה כי השמועות על מכירת אלפא רומיאו לידיים סיניות, כדוגמת וולוו שנמכרה לג'ילי ובעבר הרחוק או MG שאינה בריטית יותר, אינן נכונות ואלפא רומיאו תישאר תחת כנפי סטלנטיס. מסמלת, יבואנית אלפא רומיאו בישראל, נמסר כי המילאנו יגיע ארצה ברבעון הרביעי של השנה.
תא הנוסעים ממשיך את האווירה הספורטיבית כאשר חלקו העליון של הדשבורד ישר למדי אך כולל את חופת לוח המחוונים ("10.25) בעיצוב המנהרות המוכר ובצדדים פתחי מיזוג עגולים. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה ("10.25) הפונה אל עבר הנהג, כולל מערכת הפעלה חדשה, בדומה לזו של DS 3 המבוססת גם כן על אותה פלטפורמה, הניתנת להתאמה אישית מלאה, כמו כן היא מצוידת ב-ChatGPT ומאפשרת גם עדכוני OTA. נברך על כך שאלפא רומיאו הקפידה לשמור את פקדי מיזוג האוויר מחוץ למסך המגע.
עוד נמצא במילאנו תאורת אווירה (8 צבעים), פתיחה וסגירה בהתקרבות/התרחקות, חיישנים היקפיים ומצלמת רוורס 180 מעלות, מושבים מתכווננים חשמלית עם מערכת עיסוי ואפילו מושבי Sabelt ספורטיביים כאופציה.
בהתאם למיצובה כרכב פנאי קטן, אורכה עומד על 4.17 מטר, רוחבה 1.78 מטר, גובהה 1.5 מטר, תא המטען בנפח 400 ליטר (חשמלי וללא מגע) ובנוסף ישנו תא מטען קדמי קטן המתאים לאחסון כבל טעינה למשל.
יחידות הנעה
הגרסה החשמלית "אלקטריקה" של המילאנו תוצע בשתי גרסאות, האחת Speciale בהספק של 156 כ"ס והנעה קדמית. ואילו הגרסה השנייה והמעניינת יותר היא ה-Veloce עם 240 כ"ס שמצוידת במתלי ספורט שהנמיכו את המרכב ב-25 מ"מ, דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה "טורסן", מוטות אנטי-רול ספורטיביים, ההגה שכויל לתגובה ישירה. וחישוקי "20 המשכנים בתוכם מערכת בלימה משודרגת של "אלקון" עם דיסק קדמי בקוטר 380 מ"מ וקליפר 4 בוכנות. וכמובן, בורר מצבי הנהיגה D.N.A המוכר.
לשתי הגרסאות סוללת 54 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של כ-400 ק"מ בין טעינות. טעינת DC מהירה מ-10% ל-80% ובקצב של 100 קילוואט אורכת פחות מ-30 דקות.
גרסת הבנזין מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר מיקרו-היברידי החדש של הקונצרן, בהספק של 136 כ"ס ומשודך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים.