צילום: רונן טופלברג (צילום: ספורט 5)
צילום: רונן טופלברג | צילום: ספורט 5
X Range עם סוללת 77 קוט
X Range עם סוללת 77 קוט"ש וטווח נסיעה של 520 ק"מ | צילום: ספורט 5

המשפחתית הקומפקטית והחשמלית MG4 הגיעה לישראל לפני שנה, וכעת היא זוכה לגרסאות חדשות ממשפחת ה-X העדכנית. עד כה שווקה ה-4 בגרסת "סטנדרט" עם מנוע יחיד והנעה אחורית בהספק של 170 כ"ס וסוללה קטנה בקיבולת של 51 קוט"ש שאפשרה טווח של 350 ק"מ ולצידה גרסאות ה"קומפרט" וה"לאקשרי" שכבר זכו להספק של 204 כ"ס וצוידו בסוללה גדולה יותר בקיבולת של 64 קוט"ש ולהן טווחי נסיעה של 450 ק"מ ו-435 ק"מ (בהתאמה).

כעת, נפרדה MG מגרסת הכניסה הבסיסית "סטנדרט" וגם מרמת הגימור "קומפורט", וגרסת הכניסה שלה היא למעשה ה"לאקשרי" המאובזרת שכללה ריפוד בד משולב עור, מושב נהג חשמלי, הגה ומושבים קדמיים מחוממים, מצלמות היקפיות ועוד אי-אלו פרטי אבזור נוספים ובעיקר תוספת חשובה של מערכות בטיחות כגון התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור.
זאת לצד אבזור הבסיס שכולל לוח מחוונים דיגיטלי קטן יחסית בגודל "7 ולצידו מולטימדיה בגודל "10.25 עם קישוריות לנייד, תאורת לד ועוד.

לצד שתי גרסאות ה-X החדשות, מציינת היבואנית כי דגמי MG החדשים יזכו לאחריות מלאה למשך 7 שנים (או 150 אלף ק"מ, המוקדם מביניהם), כאשר על הסוללה ישנן 8 שנות אחריות כמקובל. הארכת האחריות תכול גם רטרואקטיבית על דגמי MG4, MG5 ומארוול R שנמסרו ב-2023. אך לצד שדרוג האחריות, על כל צבע פרט ללבן תאלצו לשלם תוספת של כ-1,500 שקלים.

X Power עם סוללה קטנה והספק גדול (צילום: ספורט 5)
X Power עם סוללה קטנה והספק גדול | צילום: ספורט 5

עוד טווח – MG4 X Range
מעל ה"לאקשרי" ממוקמת גרסת הטווח המוגדל, שכבר מצוידת בסוללת 77 קוט"ש, המאפשרת טווח נסיעה מרשים של 520 ק"מ. גם קצב הטעינה המהירה שודרג מ-135 קילוואט ל-144 קילוואט, כך שמ-10% ל-80% תמתינו 39 דקות, כשב-10 דקות תוכלו לקבל "בוסט" של 93 ק"מ. לגרסה זו גם יכולת נסיעה בדוושה אחת, עד לעצירה מלאה.

לא רק הסוללה שודרגה אלא גם המנוע, שמספק כעת 245 כ"ס (+41 כ"ס לעומת ה"לאקשרי") ומקזז 1.4 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש שעומדת כעת על 6.5 שניות. המהירות המרבית גבוהה יותר ועומדת על 180 קמ"ש (+20 קמ"ש).

רשימת האבזור דומה למדי ל"לאקשרי", כאשר כאן מערכת המולטימדיה תומכת עברית, גג שחור וחישוקי "18 סטנדרטיים (אופציה ב"לאקשרי").

תא הנוסעים לא קיבל אווירה ספורטיבית במיוחד (צילום: ספורט 5)
תא הנוסעים לא קיבל אווירה ספורטיבית במיוחד | צילום: ספורט 5

עוד כוח – MG4 X Power
הגרסה הבכירה של ה-MG4 מגיעה באווירה ספורטיבית ולה צמד מנועים היוצר הנעה כפולה והספק של 435 כ"ס. לגרסה זו גם מערכת בקרת שיגור שמסייעת לסיים את ההאצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד, ואילו המהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש.

לצד הביצועים המרשימים, הסוללה ב-X Power דווקא קטנה, 64 קוט"ש בדומה ל"לאקשרי". מהיבואנית נמסר כי לא מיוצרת גרסת X Power עם הסוללה הגדולה וזאת מאחר והיצרנית רצתה לשמור על משקל נמוך יחסית לאור תוספת מנוע נוסף, משקלה גבוה רק ב-52 ק"ג מה-X Range ועומד על 1,803 ק"ג. המשמעות של הסוללה הקטנה היא טווח נסיעה צנוע של 385 ק"מ בלבד. טעינה מהירה אפשרית בקצב של 140 קילוואט ואורכת 35 דקות מ-10% ל-80% או תוספת של 73 ק"מ ב-10 דקות.

אל רשימת האביזרים מתווספים מושבים תומכים יותר בשילוב עור ואלקנטרה, מערכת "טלמטריה" במולטימדיה למדידת הקפות או מצב סטייג', דוושות אלומיניום, וחישוקי "18 ספורטיביים עם קליפרים בצבע כתום.

MG4 – מחירון:
MG4 מנוע יחיד 204 כ"ס, סוללת 64 קוט"ש, טווח 435 ק"מ Luxury תעלה 152,888 שקל
MG4 מנוע יחיד 245 כ"ס, סוללת 77 קוט"ש, טווח 520 ק"מ X Range תעלה 163,888 שקל
MG4 מנוע כפול 435 כ"ס, סוללת 64 קוט"ש, טווח 385 ק"מ X Power תעלה 173,888 שקל