מרצדס נפרדת מ-CLS
דמוית הקופה, חלוצת הקטגוריה יורדת מפס הייצור בקיץ הקרוב

אחרי 20 שנה ושלושה דורות (וגם כתובת שמרוחה על הקיר מזה כמה שנים), מרצדס הוציאה הודעה רשמית שהיא תסיים את ייצור ה-CLS באוגוסט הקרוב. "בהתחשב באסטרטגיה שלנו, החלטנו לחתום את גלגוליה של מרצדס CLS ב-31 באוגוסט", כך נמסר מדובר החברה. ה-CLS הוצגה לראשונה ב-2004 ועל בסיס ה-E קלאס פתחה תת קטגוריה חדשה של רכבים מפוארים דמויי קופה, וזכתה לחיקויים מצד אאודי (A7) וב.מ.וו 6 גראן-קופה.
ישנן כמה סיבות לגניזתה של מרצדס CLS א. הדור החדש של מרצדס E קלאס עבר לרצפה חדשה לחלוטין. ב. מרצדס משווקת מאז 2018 מכונית כמעט זהה לא מבחינת הופעה, ה-AMG GT4. והנימוק האחרון נעוץ ברכבים חשמליים חדשים שרובם מתהדרים ממילא במבנה דמוי קופה כדי לשפר את זרימת האוויר, בהם ה-EQE או מכונית הסאלון המתוחכמת EQS בין ביתר.
מחזור המכירות המלא של ה-CLS באירופה הניב מעל 20 אלף מסירות בשנה, תוצאה שהיא חזרה עליה גם בשנה שלאחר מכן וב-2007 התייצבה על 17 אלף יחידות. בשנים שלאחר מכן ידעה עליות ומורדות (בעיקר ירידות) ובדור השלישי, הנוכחי שהוצג ב-2020 הסתכמו מכירותיה בכמה אלפים בודדים. מרצדס ניסתה לחזק את המכירות עם גרסת שוטינג ברייק נאה ב-2012 אך זו לא האריכה ימים .
פרט לסיבות לעיל, ה-CLS שווקה רק עם מנועים קונבציונליים עד כה - והיא אינה עולה בקנה אחד עם התכניות של מרצדס להפוך ליצרן שמוכר רק רכבים חשמליים. מכוניות 4-דלתות דמויות קופה תמשכנה בינתיים בצד המתחרים הגרמניים שלה אבל עבור ה-CLS אלו הם החודשים האחרונים.
ה-CLS נמכרת היום בישראל בשלוש גרסאות: ה-350, ה-450 וכן גרסת ה-53AMG, המשווקת תמורת מיליון שקלים, מצוידת מנוע 3.0 ל' טורבו מיקרו היברידי בהספק של 435 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.