mako
פרסומת

ברוכים הבאים למיאמי

אחרי תצוגת תכלית של רד בול באימולה ומרוץ ביתי שפרארי כנראה תעדיף לשכוח, ממשיכים למסלול החדש שמצטרף לאליפות הפורמולה 1, מיאמי. תוואי שמבטיח, על הנייר לפחות, חגיגת עקיפות

פורסם:
הקישור הועתק
וורסטאפן. סוגר על פרארי? (צילום: Getty)
וורסטאפן. סוגר על פרארי? (צילום: Getty) | צילום: ספורט 5

מסלול שמיטיב עם רד בול, מנוע חדש של פרארי והצ'אנס האחרון של מרצדס? אז אחרי לא מעט ציפייה, מכונת הפורמולה 1 המשומנת מגיעה סוף סוף למיאמי, הידועה גם בכינוייה: The magic city. התכנון המקורי אי שם ב-2019 היה לקיים את המרוץ במרכז העיר, ואחרי לא מעט קשיים שהערימו על ההצעה, הוחלט לבנות מסלול חדש בקרבת אצטדיון 'הארד רוק' של קבוצת הפוטבול המקומית, מיאמי דולפינס.

מרוץ מיאמי, אחד משני מרוצים השנה שנערכים בארצות הברית, הוא חלק ממגמה ברורה של בעלי הבית, חברת ליברטי מדיה, שלא הסתירה את שאיפותיה בכל הנוגע להגדלת החשיפה של הספורט בעולם, ובפרט בשוק האמריקאי שבו עד לפני מספר שנים נוכחתו הייתה שולית ביחס למדינה. התוצאות בכל אופן מדברות בעד עצמן: 400 אלף צופים באוסטין בשנה שעברה, לצד הכרטיסים למיאמי שאזלו במהירות הבזק מרגע שפורסמו, על אף המחיר הגבוה של הכרטיסים.

המרוץ השלישי כבר בדרך ויצטרף בשנה הבאה עם מרוץ לאס וגאס. ליברטי מדיה משקיעה רבות במרוצים אך גם בחוויה שמעבר, בפעילויות שלפני ואחרי המרוץ, כדי להפוך את המרוצים לאטרקציה, גם למי שלא בהכרח חובב מרוצים כיאה לשואו האמריקאי המפורסם.

על המסלול
19 פניות ובאורך 5.4 ק"מ, מסלול מיאמי מורכב בבסיסו מפניות מהירות, סקטור טכני ושלוש ישורות, הארוכה שבהן מעל 1.2 קילומטרים. מדובר במסלול מהיר במיוחד עם מהירויות שצפויות להגיע מעל ל-320 קמ"ש. מזכיר מעט באופיו את מסלול ג'דה הסעודי בשינוי קל, סקטור טכני רצוף בפניות איטיות.

מכיוון שמדובר במסלול חדש, הקבוצות יסתמכו בעיקר על ההערכות שבוצעו במישור הוירטואלי, כלומר בסימולטורים השונים, לטובת בסיס ראשוני למכונית שאותו ילטשו לאורך הסופ"ש בניסיון למצוא את הכיול האופטימלי עבורן. עם שלושה איזורי DRS, ואיזורי בלימה כבדה, המסלול תוכנן כדי לאפשר מצבי עקיפה ותחרות צמודה.

ישנן לא מעט הזדמנויות עקיפה אפשריות במסלול, אך בעיקרן הן צפויות להיות בפניה מספר 1, בפניה מספר 11 בתום הישורת הארוכה שמתחילה בפניה 8 ובפניה מספר 17. חלק מהנהגים שהספיקו לנסות אותו בסימולטור חושבים שהוא יהפוך לפסטיבל עקיפות ביום ראשון. נחכה ונראה.

מזג האוויר


צמיגים



כיול המכונית








למי כדאי לשים לב?

רד בול



פרארי



אלפין



מרצדס



מקלרן
במקלרן רוצים לראות האם מגמת השיפור האחרונה, שהחלה בג'דה, תימשך או שמדובר בשילוב של מספר גורמים שונים, מסלול שהתאים למכונית, תנאים משתנים במזג האוויר וכו'.

באורווה של פרארי – האס/אלפא רומיאו
המשותף לקבוצות הללו, מעבר להיותן לקוחות של פרארי, הוא שלשתיהן יש מכונית מהירה מאוד אך הן לא תמיד מצליחות לממש את הפוטנציאל, בין אם עקב טעויות בהערכות לסופ"ש, בעיקר בסטאפ של המכונית, או בעקבות תקריות על המסלול. מאמין שאם יצליחו הסופ"ש להגיע לאיזון הנכון יהוו גורם די משמעותי בדירוג ובמירוץ.

וויליאמס
הקבוצה שמנסה למצוא את דרכה לחזית מתמודדת עם מספר בעיות, בהן עודף משקל והעדר הצמדה. בכל הנוגע לעניין המשקלי, השבוע פורסם כי המהנדסים בוויליאמס הגישו בקשה שנדחתה להסיר לחלוטין את הצביעה מהמכונית. היעדר ההצמדה צפויה לעמוד למבחן לצד הפיתוח לאורך העונה. נקודת האור של וויליאמס למיאמי היא שבאימולה הם היו מהירים בישורת, אלכס אלבון הצליח למנוע מגאסלי ומהמילטון לעקוף אותו במרוץ. אולי עם כיול נכון יוכלו למצב את עצמם ככח משפיע הסופ"ש, או לפחות להרוויח את עיקר הזמן בישורת.

נזכיר כי ביום ראשון הקרוב יתקיים מפגש צפיה קבוצתי בתל אביב. לחברי הקבוצה הצפונים ישנו מפגש גם בחיפה. לא לשכוח להצטרף אלינו לקהילת הפורמולה 1 הישראלית בפייסבוק ולהיות מעודכנים בכל מה שחדש באליפות.