החל שיווק פרארי 296 GTB בישראל
החל ב-2.9 מיליון שקל, מכונית הקצה החדשה של סמלת כבר פה

יבואנית רכבי פרארי לישראל קבוצת סמלת השיקה בארץ את ה-296GTB, מכונית הקצה של האיטלקים שלראשונה בתולדות המותג מגייסת מנוע V6 היברידי בטכנולוגיית פלאג-אין בשילוב הנעה אחורית, לא פחות. דגם זה, שעוצב בהשראת דגמי העבר של היצרן, כולל מחוות לפרארי דינו ופרארי טסטרוסה, וממשיך לגבש את משפחת פרארי החדשה והמחושמלת, ימכר בארץ תמורת 2.9 מיליון שקלים למחיר בסיס, כולל תוספות בהן צבע 'אימולה' אדום, חישוקים בלעדיים ובמת סאונד חדשה של חברת JBL.
ה-296GTB משלבת מנוע שש בוכנות מרכזי-אחורי בזווית של 120 מעלות ומערכת חשמלית חזקה, מחוברים אל תיבת 8-מהירויות תחרותית ובקרת נהיגה עם ששה מצבים. המספר 29 בשם פרארי 296 GTB מתייחס לנפח הצילינדר, שכן מאחורי המושבים הושתל 2.9 ליטר, בעל שני מגדשי טורבו הממוקמים בין הצילינדרים, מה שנקרא במרנלו 'Hot-V'. הספרה שש, מתייחסת כאמור למספר הצילינדרים: ה-V6 בגפו מחלץ 663 כ"ס, אך הקומבינציה עם המנוע החשמלי בהספק של 167 כ"ס, מעלה את הספק המערכת ל-830 כ"ס ו-75 קג"מ.
נתונים אלה, הגבוהים ביותר עד כה במנוע מסוג זה בפרארי, מקנים ל-296 GTB האצה למהירות של 100 קמ"ש תוך 2.9 שניות אבל אולי עוד יותר מרשימים, הם 7.3 השניות שלוקח לפרארי החדשה להגיע ל-200 קמ"ש ולבלום מ-200 קמ"ש לאפס ב-7 שניות בלבד. לפי האיטלקים, המהירות המרבית, כפי שנבחנה מסוגלת להעפיל מעל 330 קמ"ש וזמן ההקפה של המכונית במסלול הניסוי בפיוראנו הוא 81 שניות, מהירה ב-1.5 שניות מ-F8 טריבוטו. מנוע זה, ראוי לציין פותח על ידי פרארי עצמה ואינו חולק מכללים עם מנוע ה-V6 החדש של מזראטי שהוצמד ל-MC20, שאף היא נמכרת בישראל.