סיאט איבזיה ו-ארונה המחודשות. עדכונים זהים (צילום: ספורט 5)
סיאט איבזיה ו-ארונה המחודשות. עדכונים זהים | צילום: ספורט 5

סיאט איביזה נמכרה ב-שש מיליון יחידות ב-37 שנותיה על הכבישים, מה שאוטומטית מדרג אותה כמכונית האסטרטגית החשובה ביותר של המותג הספרדי מאז הווסדו. כעת, להיט המכירות של קבוצת הסופר מיני מקבל מראה עדכני והופך למודרני ומרושת מאי פעם עם שורה של שדרוגים מעניינים בפנים וגם בחוץ. עדכונים אלה חובה לומר, יהיו זמינים גם בסיאט ארונה שמוצגת במקביל אליה.  

חיצונית, איביזה 2022 קיבלה טיפול קוסמטי מדוד. מעתה, האיביזה מגיעה עם פנסי Eco-LED כסטנדרט ובוצעו כמה שינויים קלים כמו שרטוט הלוגו בכתב ידני בדלת תא המטען והוספת חישוקים חדשים. בפנים, האיביזה מגיעה עם פרטים קצת יותר מרגשים לחובבי הגאדג'טים; תצוגת המידע על הקונסולה המרכזית גדלה ב-20 אחוזים בהשוואה לזו של קודמתה, כך שהמסך הסטנדרטי מגיע כעת בגודל 8.25 אינץ', בעוד שמערכת המדיה הזמינה אופציונלית תהיה בגודל של 9.2 אינץ'. בנוסף, התצוגה נמצאת כעת במפלס גבוה יותר ולא רחוק משדה הראייה של הנהג, מה שאמור לשפר את הנגישות ולצמצם היסח הדעת.

מערכת ההקרנה הדיגיטלית החדשה בלוח המחוונים היא בגודל 10.25 אינץ' ומציעה שיפור מסוים בנראות ובמהירות התפריטים. בגדול, לוח המחוונים, ההגה הרב-תכליתי והריפודים זכו למקצה עדכונים גם הם ועושים כעת רושם של מוצר מושקע יותר מקודמו מבחינת איכות וגימור עם השפעה חיובית גם על חלק מהתרכובות מסביב. שקעי המיזוג בצד הנהג והנוסע, שכעת מתוחמים בצבעם ומוארים גם בטכנולוגיית LED בחבילות FR ו- Xcellence, מוסיפים עוד משהו לאווירה המשופרת.

תקשורת
סיאט איביזה החדשה מרושתת היטב, ומציעה גישה אלחוטית לסמארטפון באמצעות Apple CarPlay או Android Auto. תכנים מקוונים כגון מידע על תנועה, מקום חניה וחיפוש תחנות דלק, רדיו אינטרנט או לגישה למדיה מקוונת בלחיצת כפתור (לפחות במקומות שבהם התכונות האלה זמינות). פונקציות אחרות כוללות אזהרות אזור וגניבה, פתיחה וסגירה של הדלתות באמצעות נעילה ופתיחה בשלט רחוק וכן הפעלת צופר ומחוון, כך שניתן יהיה למצוא את הרכב במהירות רבה יותר בחניות גדולות, למשל. האיביזה כוללת מעתה גם פיקוד קולי מתקדם שניעור לחיים באמצעות המילים Holla holla. לאיביזה כל מערכות הבטיחות האקטיביות החדישות ביותר.

בצד המנועים, איביזה דור 5.1 נשארת פחות או יותר עם מה שהיה עד כה, והמשמעות היא שעבור השוק הישראלי תהיה גרסת 1.0 ל' טורבו 110 כ"ס שזמינה עם תיבת הילוכים דו-מצמדית 7-מהירויות, ומעליה גרסת ה-1.5 ל' טורבו 150 כ"ס בצימוד לתיבה זהה. בסך הכול, הספרדים מדווחים על 6 יחידות כוח שונות (כולל 2 המאוזכרות לעיל), כך שייתכן שבעתיד תצטרפנה מהדורות חסכוניות-ירוקות מצד אחד, וספורטיביות יותר ורעבות לביצועים בצד השני.

סיאט תמשיך לייצר את האביזיה במפעל המרכזי במרטורל (ברצלונה). המכירות הראשונות שלה מתוכננות לרבעון השלישי של 2021. מהיבואנית צ'מפיון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי האיביזה תהיה פה ברבעון האחרון של השנה.