sportFive1099267 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1099269 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

אם חשבתם שמנכ"ל טסלה, אילון מאסק לא יכול להמציא משהו עוד יותר דמיוני, נראה שהוא נחוש בדעתו להפגין את רמת הידע שלו. הטסלה רודסטר 2.0 עדיין שרויה עמוק בפיתוח על פי הדיווחים האחרונים, וככל שידוע לא נראה את הגרסה הסופית לפני 2022. בעת בעת, ישנו כיום אב טיפוס במוזיאון הרכב הידוע פטרסן בלוס אנג'לס עם אינפורמציה מסקרנת מוצמדת אליו; על פי ירחון 'אלקטרק' המקורב למעורבים במיזם, הוצבה לוחית ליד המכונית ובה צוין כי 'חבילת SpaceX' תהיה זמינה לרודסטר. מי שירכוש אותה יקבל  מנועי רקטות בזנב השלדה, אך אלה אינם מנועי טילים שפולטים להבות ענק מטגנות, אלא אוויר קר בלחץ גבוה. מאסק דיבר על כך בעבר בצמצום, אך זו הפעם הראשונה שהתכנית ממש גלויה לכל המבקרים.

החבילה נקראת כמובן על שם פרויקט החלל של מאסק, ה-SpaceX, שללא ספק תייצר את הטכנולוגייה. מטעמי בטיחות, תהיה רשימה קפדנית של התניות לגבי השימוש ברקטות, ואנחנו יכולים לשער שהיא מותרת להפעלה רק באזורים סגורים (פרטיים) או בהתאם לרגולוציות שונות שטרם נוסחו בכלל. המידע על הלוחית טוען שהכוח הרקטי משגר את הרודסטר אל 60 מייל לשעה (97 קמ"ש) תוך 1.1 שניות. לא שהרודסטר ה"סטנדרטית" תהיה עצלה במיוחד ללא רקטות; על פי התחזית המקורית, הרודסטר תאיץ עם הנעה חשמלית מ-0 עד 100 קמ"ש בפחות מ -2.1 שניות והמהירות המרבית היא מעל 400 קמ"ש.

הרודסטר המקורית, נזכיר, מי שביקרה כאן לפני עשר שנים במסגרת ניסויים בהם היה מעורב איש העסקים עידן עופר, הייתה ה"רכב" הראשון בהגדרתו שייצרה טסלה ונמכר בין השנים 2008-2012. טווח הנסיעה היה מעל 320 קילומטרים, 0-100 קמ"ש ב -3.9 או 3.7 שניות, תלוי בדגם, ועד 200 קמ"ש מהירות מרבית. היא זכתה להכרה כאבן דרך בפיתוח כלי רכב חשמליים (EVs) ובאופן חריג, הפכה גם למכונית הייצור הראשונה ששוגרה לחלל העמוק כחלק מהשקת פיילוט SpaceX בשנת 2018 והיא נמצאת כיום איפשהו 40 מיליון קילומטרים מחוץ לכדור הארץ.

כשהחברה הציגה את הדור השני ב-2020, היא הבטיחה כי זה יוכל להעפיל ל-100 קמ"ש תוך 2.1 שניות בלבד, לטווח של יותר מ -1,000 ק"מ ולמומנט שקשה לכמת אותו בצורה מדויקת כרגע. זמן קצר לאחר מכן הזכיר אילון מאסק כי נתונים אלה יהיו רק "המפרט הבסיסי", מכיוון שהמותג מתכנן להציע את חבילת 'SpaceX' כאמור. עם זאת, זו לא הפעם הראשונה שנשמע נתון תאוצה כל כך קיצוני עבור הרודסטר הזו. למעשה, ג'ייסון פנקס מ- Engineering Explained עשה כמה חישובים על הרכב בשנה שעברה והגיע למסקנה שאכן מאמתת את התאוריה לפיה הרכב יכול להגיע ל -97 קמ"ש תוך 1.1 שניות בלבד.

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ציין: "מיזם הרודסטר יסיים את מלאכת ההנדסה כבר השנה, הייצור יחל בשנה הבאה. אנו מכוונים לתכנון האב-טיפוס הסופי שיוכל להיות כשיר לנסיעה בקיץ הקרוב. מערכת העברת הכוח תהיה מבוססת שלושה מנועים חשמליים ומערכת הסוללות המתקדמת שלה יהוו פריצת דרך משמעותית". מאסק יגבה עבור הדגם הבסיסי 200 אלף דולר (לא כולל מקדמה בסך 50 אלף דולר, הפגנת "רצינות") ורק 1000 עותקים מהסדרה הזו יופקו לציבור. אם אתם נמצאים בלוס אנג'לס, תוכלו לקפוץ לבקר אותה במוזיאון עד ה-2 ביוני.