sportFive1101467 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

קיה פוסעת בזהירות בין דרכים שמרניות לנועזות, אך כל זה עתיד להשתנות בקרוב על רקע השינויים בהרגלי צריכת האנרגיה של הנהגים. עם מראהו המוחצן, ה- EV6 החשמלי של קיה שיקף היטב את שכבות הדמיון של שפת העיצוב החדשה 'Opposites United', וגם קיה ספורטאז' 2022 ממשיך באותה גישה כחלק אינטגרלי ממשפחת ה-SUV של היצרן. הדור החדש נצפה לאחרונה תחת הסוואה באירופה, אולם כעת קיה משחררת לראשונה איורים המבשרים על השקתו הקרבה.

התמונות שפורסמו מושחרות כמובן, אך העיצוב, ברובו די מגובש ומובן לנו. הספורטאז' החדש מקבל חזית קשוחה יותר, עם אלמנטים גדולים בצורת C ואולי פנסים נסתרים בשבכה. גם התאורה מאחור נראית נחמדה ומיוחדת, עם קווים מחברים אל הפינות ופס לד המקשר בין יחידות התאורה. קיה גם מעניקה לספורטאז החדש אלמנט עיצובי בולט בקורות האחוריות, אך נמנעת מתקרה משתפלת או מראה דמוי-קופה שמגביל את השימושיות שלו. לעניות דעתנו, החרטום וסידור הפנסים מזכירים את ניסאן קשקאי ואולי גם את מיצובישי אאאוטלנדר החדשים.

בדיוק כמו יונדאי טוסון, גם זה מאמץ חלל פנים מודרני למראה שבו שורה של תצוגות דיגיטליות לא מופרדות משרטטות את המוח מאחורי המערכות. עם זאת, עיצוב לוח המחוונים בספורטאז' הוא ייחודי לחלוטין; מאחורי ההגה משתרע לוח מעוקל גדול המאכלס גם את מסך מערכת המידע וגם חלק מהפקדים. פתחי האוורור האנכים עוברים גם לספורטאז' החדש אם כי הם בוצעו בצורה חדשה לחלוטין ושולבו בפס כרום אופקי בצד הנוסע.

מבחינת טכנולוגיה הוא מהדק את קרבתו לטוסון. מערכת הנעה היברידית תהיה בהיצע, אך הבסיס ישלב גם גרסה היברידית מתונה וכן מנועים קונבציונליים עם תיבות אוטומטיות או דו-מצמדיות. לדברי קיה, הספורטאז' החדש פותח במיוחד עבור אירופה ובהתאם לצרכיהם. זו הפעם הראשונה שהם מכריזים על כך בצורה גלויה, שכן הדורות הקודמים נמכרו הרבה מעבר לגבולות היבשת המערבית.

קיה תציג את הספורטאז' בספטמבר, אולי במסגרת תערוכת הרכב במינכן שתתקיים באותו החודש. פרטים נוספים עליו ייחשפו בחודשים הקרובים, אז גם נדע יותר על מועד הצגתו בישראל.