(צילום: Getty) (צילום: ספורט 5)
(צילום: Getty) | צילום: ספורט 5

מלבד התמודדות עם קריאות תיקון אקראיות ועליות מחירים, טסלה מנסה לפצח בעיות לוגיסטיות לא קלות בכלל. לפי מאסק, חברות ענק רוכשות בחודשים האחרונים הרבה יותר שבבי מחשב ממה שהן זקוקות בפועל מחשש שייגמר להן המלאי בהמשך. הוא משווה זאת לאגירה מסיבית של נייר טואלט על ידי הצרכנים בתחילת מגיפת הקורונה. מאסק אומר כי טסלה נאבקת כעת בעיקר בבעיות באספקת מה שמכונה 'מיקרו-בקרים', המשמשים לשליטה בציוד אלקטרוני. "מעולם לא ראיתי דבר כזה. כל חברה מאורגנת עם ערימות ציוד מחשש שייגמר, בדיוק כמו המחסור בנייר טואלט, אך בקנה מידה אפי", אמר מאסק.

טסלה נמצאת בתהליך העלאת מחירי מכוניותיה בעקבות עליית מחירי הסחורות ושיבושים באספקה, אמר מנכ"ל המותג בתחילת השבוע. אין ספק שמותג כמו טסלה נפגע מהר מאוד ממחסור בשבבים, שכן הדגמים של טסלה עמוסים בטכנולוגיית היי-טק. טסלה הזהירה בינואר כי ייתכן שתצטרך להפחית את הייצור בגלל מחסור בשבבים וכתוצאה מכך תעכב הזמנות.

בהצגת תוצאות הרבעון הראשון היא דיווחה כי הצליחה להימנע מההשלכות של משבר השבבים עד אז, כולל על ידי מעבר למיקרו-בקרים אחרים שמניותיהם נפגעו פחות. אולם מדבריו של מאסק אנו יכולים להסיק כי טסלה נתקלת כעת בבעיות דומות. "זה אחד האתגרים הגדולים ביותר שלנו כרגע וגם בזמן האחרון", ציין.

בגלל המחסור בשבבים, חברות רכב גדולות רבות נאלצו לסגור מפעלים או קווי ייצור. על פי מחקר שנערך בחברת AlixPartners, ענף הרכב העולמי יאבד השנה מכירות של כ -110 מיליארד דולר בגלל מחסור בשבבים. חברות שבבים כמו TSMC הטייוואניות הודיעו על תוכניות להגדיל את הייצור כדי לסייע ליצרניות הרכב. אך המחסור צפוי להימשך זמן מה.

טסלה משווקת את מכוניותיה בישראל מזה מספר חודשים. עד כה עלו לכבישי הארץ כמה מאות יחידות של מודל 3. בשלב זה, מוקדם לדעת מתי ואם ישפיעו היבטים אלה על מערכת ההפצה המקומית שבין כה נשענת על היקף רכישות נמוך ביחס לעולם.