קיה פיקנטו בחבילת X-ליין בתמת SUV (צילום: ספורט 5)
קיה פיקנטו בחבילת X-ליין בתמת SUV | צילום: ספורט 5

יבואנית רכבי קיה לישראל קבוצת טלקאר מתחילה בשיווק קיה פיקנטו 2021 המחודשת, כך נמסר היום (חמישי). המיני הנמכרת ביותר מסוגה במחוזותינו (כמעט 10 שנים ברציפות) מקבל חידודים ספצייפיים מאוד בתא הנוסעים, הופעתה החיצונית וכן במנועים, עם שינויים קוסמטיים בחלק מהחבילות המורחבות, דוגמת ה-GT ליין ו-X-ליין בעלת סממני הכביש-שטח המלאכותיים. 

בוגרי קיה פיקנטו המנוסים יצליחו לזהות את השינויים הקוסמטיים בקלות. אלה באים לידי ביטוי בדגשים על חרטום הנמר, פנסים חדשים בשני הקצוות וחתימת LED מעודכנת. כל הגרסאות מצוידות בחישוקי 15 אינץ' כסטנדרט ועד 16 ו-17 אינץ' בדגמים בכירים יותר עם חבילות מורחבות. ביבואנית מוסרים כי יהיו 9 גוונים שונים לבחירה. 

חבילות פיקנטו מתחילות ב-LX הבסיסית, עבור ל-EX, ועד ה-GT וה-X ליין. בציוד התקני מערכת מדיה משופרת עם צג 8 אינץ' מרחף וממשקי אפל ואנדרויד, לוח מחוונים עם מחשב דרך מחודש 4.2 אינץ', וכן נאמר כי בכל הגרסאות כעת, זולת דגם הכניסה למשפחה כניסה והנעה ללא מפתח. דגמי ה-GT ו-X-ליין מצוידים גם במושבי עור למחצה.  

 כל הדגמים מגיעים עם 7-כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות אקטיביות: בקרת סטיה מנתיב, בקרת בלימה אוטומטית במצב חירום, מרכוז נתיב, בקרת ערנות לנהג ועוד.

 

מתוך מאמצים לצמצם את פליטת המזהמים וצריכת הדלק, ובדומה לאחותה יונדאי i10, גם קיה פיקנטו מאמצת את טכנלוגיית ה-Smartstream של התאגיד הקוריאני (דרגת זיהום 4-5). התוצאה היא מנוע 1.2 ל' אטמוספרי בסיסי, 4 בוכנות בהספק של 84 כ"ס ב-6000 סל"ד ו-12 קג"מ הזמינים מ-4000 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית (AMTָ) חמש מהירויות, שמניבה על פי הצהרות היצרן צריכת דלק של 16.8 ק"מ לליטר. הביצועים מורים על האצה ל-100 קמ"ש ב-14.5 שניות בקירוב. 

המחירים בישראל החל ב-84,500 שקלים ועד 87 אלף שקלים.