sportFive1093148 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1093151 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

הונדה סיוויק מתקרבת אל הדור ה-11 שלה. דגם הליבה של הונדה, שהופיע לראשונה בשוק בשנת 1972, יעלה לחשיפה רשמית מחר (ה-28 באפריל). כדי להקל על ההמתנה, וכדי לקבל תשומת לב מראש, הונדה שחררה לאחרונה תמונה של הסיוויק מלפנים ואמש גם הוסיפה הצצה לתא הנוסעים שלה. 

הונדה לא נרתעת מחלוקת שבחים לעצמה, והיא מתארת ​​את הסיוויק סדאן החדשה כ"הכי מתקדמת ומהנה לנהיגה בהיסטוריה של 50 שנות הסיוויק". הראשון כמובן לא מפתיע, השני מעניין. הונדה מדגישה במלל שהופץ לכלי התקשורת מה היה כרוך בעבודה על המכונית האסטרטגית של היצרן. המותג מדבר על מראה קרבי, ועל פנים ספורטיבי פשוט בעיצובו שמכניס את הנהג לאווירה הנכונה. הדור הנוכחי של סיוויק, להוציא את ה-Type-R לא התהדר בניהוג ספורטיבי מרגש במיוחד כידוע. אבל דווקא הונדה היא חברה שבהחלט מסוגלת לבצע שינוי כיוון קיצוני, לפחות כשהיא מעוניינת בכך.

הדור החדש של הונדה סיוויק סדאן גדל במידה לא מבוטלת, לפחות בהשוואה לדגם הנוכחי. על פי מידע שהגישה הונדה למשרד הפטנטים הסיני, אורך סיוויק סדאן 2022 הוא 4.67 מטר ובסיס הגלגלים הוא 2.74 מטר. המרחק בין הציר הקדמי לאחורי ארוך בארבעה סנטימטרים בהשוואה לדור העשירי. הסדאן תהיה גם ארוכה ב -4 סנטימטרים אך ללא סרחים מוגזמים בקצותיה. באירופה כך נמסר, הסיוויק החדשה לא תשווק עוד עם מנוע דיזל. עוד אומרים בהונדה שביצעו שינויים הנדסיים כדי לפתוח את שדה הראיה, וזאת על ידי משטחי חלונות גדולים יותר וקורות רזות יותר מבעבר בחזית ומאחור.  

הונדה מסבירה שהיא חייבת להציע שילוב טוב בין קלות למינימליזם עבור המשתמש הממוצע. אנו רואים לוח ראשי הדומה במקצת לזה של ה-HR-V החדש מבחינת העיצוב הבסיסי, אך מעט חלק יותר ועם צורות מעט מעוגלות, כאשר רק שלושה כפתורי סיבוב פיזים גלויים בתמונה. ההגה נראה כאילו יש בו עדיין כפתורים במקום יחידות רגישות עם משוב מגע ואף על פי שמותגים רבים אימצו את השיטה הזו, גם עליו נמתחה קצת ביקורת בשל היסח הדעת בזמן נהיגה.

בנוסף לכך, ודווקא מהצד הפחות חיובי, מפתיע כי בסטנדרטים עכשוויים מבצבץ מסך אינפורמציה קטן יחסית מהקונסולה הראשית. עושה רושם כי זה שקוף בחלקו, אם כי סביר להניח שבגרסת הייצור נקבל משהו קצת יותר מושקע מבחינה ויזואלית. מול ההגה תמצאו מסך גדול, כנראה דיגיטלי מלא ובכלל כל סביבת העבודה מופנית קלות כלפי הנהג עם הפרדה בדמות משענת יד רחבה, חלק מאותה חשיבה "דינמית-אנושית" ככל הנראה.

"פשטות בעיצוב דורשת לא רק פילוסופיה חזקה אלא משמעת כלפי חווית המשתמש", אמר ג'ונתן נורמן, מוביל יצירתי בעיצוב פנים של הונדה בארה"ב. "שמענו ממעצבים שעובדים עבור מותגים אחרים שאומרים שהם קיבלו השראה מהעיצוב הפשוט ובמרכזו עיצוב-אנושי של דגמי הונדה הקלאסיים. ובכן, גם אנחנו". פרטים מלאים על הסיוויק החדשה יתפרסמו מחר ובימים הקרובים.