sportFive1100099 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

קונסורציום משקיעים אנגלו-שוויצרי שיגר לקבוצת פולקסווגן הצעה של 7.5 מיליארד יורו לרכישת למבורגיני. פרסום זה זה נחשף לאחרונה בכלי התקשורת האנגליים בהם נמסר כי הגיע לידם תיעוד רשמי שצורף להצעה הלא מחייבת שגובשה במכתב "הצהרת כוונות", מסר שנשלח לגרמנים בתחילת מאי. פולקסווגן בוחנים זה מספר שנים צמצום ארסנל המותגים שבידם במסגרת התייעלות כלכלית, ולמבורגיני הייתה אחת המועמדות הראשונות לצאת מהמעגל, כמו גם בוגאטי.

ההצעה, שככל הנראה נדחתה בשלב מקדמי תוגש על ידי 'קוואנטום גרופ', חברת אחזקות שהוקמה לאחרונה בציריך, בשיתוף Centricus Asset Management הלונדונית. קבוצת קוואנטום, שבאמצעות אסטרטגיות ההשקעה שלה שוקלת את רכישת למבורגיני (כולל אתר הייצור ההיסטורי בסנט-אגאטה בבולוניה ופעילות משנית בספורט המוטורי) מיוצגת על ידי רי סטארק, ממייסדי 'פייך אוטומטיב' שהוקמה בשנת 2017 יחד עם אנטון פייך, הבן של הפטרון לשעבר של חברת פולקסווגן, פרדיננד פייך ואחד מהנינים של פרדיננד פורשה (מייסד Porsche). 

נכון לעכשיו קבוצת קוואנטום תנסה לפתוח אפיק תקשורת יציב יותר עם מנהלי קבוצת פולקסווגן, הצעד הרשמי הראשון לדיאלוג מעמיק יותר לרכישת החברה האיטלקית. ראשי וולפסבורג, בהם המנהל הרברט דיאס וראש אאודי (המותג שבאחריותו ניהול למבורגיני) מרקוס דוזמן כבר בחנו את ההצעה. על פי חזון הקונסורציום, המותג למבורגיני אמור להפוך ל"חוד החנית לחדשנות באמצעות יישום מתמיד של טכנולוגיות מבוססות הנעה נקייה".

קוונטום מתכוונת לשמור על ההנהלה הנוכחית של למבורגיני ולהעניק ערבויות תעסוקה לכל העובדים לתקופה מקסימאלית של חמש שנים. בתוכניות היא גם שואפת ליצור לפחות 850 מקומות עבודה חדשים בגרמניה באמצעות הקמת מרכז חדשנות. הקונסורציום האנגלי-שוויצרי רוצה גם להגדיל את היקפי הייצור ולהשיק רכב חשמלי כבר בשנת 2025, בהתאם לאסטרטגית החשמול של למבורגיני שהוצגה ממש לפני כמה ימים.

לא תודה?

לפי שעה, ההצעה נדחתה על ידי מטה אינגולשטאט: דוברות אאודי השיבה לכלי התקשורת האנגליים ללא שיהוי כי "למבורגיני אינה למכירה". בכל מקרה, זו אינה הפעם הראשונה ששוב נקשר גורלה של למבורגיני עם העברת בעלות. בסתיו האחרון צפה גם האפשרות להנפיק את החברה בבורסה, גישה שאושרה בחלקה על ידי דיאס. עם זאת, מקורבים לצלחת אומרים כי יהיה צורך להתערב במבנה המשפטי של החברה האיטלקית לפני שניתן יהיה לבצע מהלכים מורכבים. בדצמבר האחרון דירקטוריון VW דחה שוב כל הצעת מכירה שהציגה ההנהלה, כמו גם את האפשרות שהמותג יעזוב את מטריית אאודי לטובת חברה אחרת.

בחברת 'פייך אוטומטיב', שהציגה את הרכב הספורטיבי הראשון שלה, 'מארק-זירו', מעין פורשה 911 כל-חשמלית לפני שלוש שנים, לא מתכוונים להחמיץ את ההזדמנות הזו ובגרמניה מדווחים שהיא תנסה להפעיל מכבש לחצים דרך צינורות אחרים כדי לשכנע את פולקסווגן שמדובר בעסקה כדאית.