sportFive1021989 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

יבואנית רכבי מרצדס חברת כלמוביל מתחילה בשיווק מרכב הדמוי קופה של משפחת ה-GLE. הדור השני שהוצג בסוף שנת 2019 קורא תגר על ב.מ.וו X6 (שגם הוא חודש והגיע לאחרונה לישראל) עם פלטפורמה עדכנית, מידות גדולות יותר, מנועים חדשים וטכנולוגיות משודרגות בחלל הנוסעים. בשלב ראשון יימכר רק עם מנוע טורבו דיזל אחד בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית ושלוש רמות אבזור.

ה-GLE, כמו מרבית מרכבי הדמוי קופה מקריב כמה סנטימטרים במידות שלו ביחס ל-GLE הקונבציונלי, במיוחד בממד האורך והגובה. ובתוך כך, ביחס לדגם ה-Coupe שלפני כן, הוא משקף צמיחה לא מבוטלת; הוא גדל בארבעה סנטימטרים, הורחב בסנטימטר ובסיס הגלגלים הוסיף עוד שני סנטימטרים ל-2.93 מ'. נפח תא המטען עמוק ב-70 ל' מהדור הראשון עם 655 ל' במצב רגיל (ספסל אחורי זקוף). משקל הרכב, עומד על 2.2 טון.

בחלל הנוסעים תוכלו לבחור בין 3 מפרטים: 'פרמיום, AMG-ליין ו-AMG ליין פלוס'. עיצוב הקבינה זהה לחלוטין לדגם הרבוע וזה אומר מופע אור קולי מרשים עם שימוש במוניטורים ענקיים בלוח המחוונים ובקונסולה הראשית (12.3 אינץ'). עוד במפרט התקני תצוגה עלית, אופציה למציאות רבודה במערכת הניווט, מושבי עור מחוממים וחשמליים, תאורת אווירה עם 64 גוונים, מערכת MBUX לשליטה קולית על המערכות, כניסה והנעה ללא מפתח, גג פנורמי, מערכת שמע של ברומסטר, מצלמות היקפיות ונבחרת של מערכות בטיחות.

 

מתחת למכסה המנוע יחידת ה-3.0 ל' טורבו דיזל ששה צילינדרים, האופציה היחידה בפעימה הראשונה שלו. זו מפיקה 272 כ"ס ו-60 קג"מ מ-1,500 סל"ד בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית תשע מהירויות והנעה כפולה. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש אורך 6.6 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-12 קילומטרים לליטר סולר. 

מחיר הרכב בישראל: 680 אלף שקל.