sportFive1013811 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

בזמן שיונדאי הציגה i10 חדשה לגמרי, האחות שלה קיה פיקנטו תצטרך לנצל רענון סמלי כדי לעמוד בתחרות בשנתיים הקרובות לפחות. מתיחת הפנים של קיה פיקנטו תועדה בשנה האחרונה בתצלומי ריגול וגם זלגה מדי פעם לרשת, אולם רק כעת, נחשפת המכונית במלתחה המלוטשת שלה בשוק הדרום קוריאני תחת שמה המקומי, קיה מורנינג. הפצתה לשווקים אחרים תעשה במחצית השניה של השנה.

הפיקנטו שומרת על הממדים שלה וגם על האופי הצבעוני, ורק מקבלת שינויים ממוקדים באזור השבכה, הפגושים, הגלגלים וקצת חידודים בתא הנוסעים. החידוש המשמעותי ביותר ניכר לעין בשבכה הצנומה ("חרטום הנמר") עם תיחום כרום המשווה לה הופעה ספורטיבית יותר ומהודקת. כן בוצעו כמה שדרוגים ויזואלים בקו התחתון של בתי הערפל, עיצוב הסינר התחתון וכן בחלק מהגרסאות תהיינה יציאות כפולות (דמה) למערכת הפליטה. 

בתא הנוסעים הורחבו האופציות בכל המפרטים, אולם מבחינה ויזואלית התווסף צג דיגיטלי 4.2 משופר בלוח המחוונים וכן חל שדרוג טכנולוגי של מערכת המדיה הראשית (8 אינץ') עם תאימות מהירה יותר לטלפונים הסלולרים, וכן אפשרות לחבר 2 מכשירים בעת ובעונה אחת באמצעות ממשק בלוטות'. בקוריאה קיימת אפשרות לשלוט מרחוק דרך אפליקציה בהפעלת של רכיבים כמו מערכת המיזוג, אבל לא ברור אם אופציה זו תהיה זמינה גם באירופה או בישראל. 

גם בתחום הבטיחות ישנם חידושים חשובים ברמת המחיר שלה; אל הבקרות הקיימות התווספו כעת גם פיקוח על שטח "מת" במראות הצד, סיוע בחמיקה ממכשול, מרכוז נתיב, סיוע במניעת התנגשות עם רכב מלפנים וכן התרעה לנהג מפני הרדמות. 

באגף ההנעה של הפיקנטו המחודשת אין כנראה בשורות מהפכניות. לקיה יש על המדף מספר מנועים אטרקטיביים בהם גם 1.0 ל' טורבו עם 100 כ"ס, אולם גרסה זו עשויה להקפיץ את מחירה בישראל ולהפוך אותה לפחות נגישה לקהל הרחב. הסבירות אם כך, שהפיקנטו תמשיך להניע את הגלגלים הקדמיים באמצעות חטיבות הכוח הנוכחיות שלה: 1.0 ל' עם 67 כ"ס ותיבה ידנית, או 1.2 ל' עם 84 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית 5 מהירויות.

מהיבואנית לישראל טלקאר נמסר ל'עולם הרכב' כי הפיקנטו המחודשת תגיע לארץ מהלך 2021.

 עוד הרבה על קיה בעולם הרכב של ערוץ הספורט