sportFive1007827
צילום: ספורט 5

הנתונים הכלכליים אודות הנזק העצום והמשמעויות שלו עבור תעשיית הרכב בעולם ממשיכים להתעדכן מדי יום והתמונה במקומות רבים באירופה וארה"ב נראית קודרת למדי בימים אלה. לעומת אלה, יש התעוררות מופלאה במפעלי הרכב בסין ורוב החדשות שמגיעות משם הן ידיעות מעודדות לרבות מותג סיני חדש שיתחיל לשווק מכוניות חשמליות באירופה וגם מפעלי GAC שמודיעים כי הם יגיעו למיליון מכוניות מתוצרתם עם מיתוג של טויוטה והונדה לטובת השוק הסיני שמתעורר ומתחיל לנוע קדימה ולצרוך מכוניות חדשות.
 
תעשיית הרכב באירופה מנסה לחשב מסלול מחדש ולגבש רעיונות כיצד להתניע מחדש את הקטר הכלכלי הגדול ביותר בתעשייה העולמית וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל מעורבת בעצמה בדיונים הללו מתוך הבנה כי החזרה של יצרניות הרכב הגרמניות לעבודה תמשוך את הכלכלה המקומית והאירופאית מהבוץ אליו היא נכנסה. בה בעת מודיעים בגרמניה כי הם מאריכים את תקופת הסגירה של המפעלים באירופה ובארה"ב אבל התאריכים שננקבים אינם רחוקים והגרמנים מעדיפים ללכת בצעדים קטנים וכעת הם מדברים על הארכת ההשבתה עד 16 באפריל.

לעומתם יש התעוררות במפעלי קיה בסלובקיה, שם מיוצרות הקיה סיד והקיה ספורטאז' במפעל שבעיר ז'ילינה. המפעלים הללו הושבתו בשבועות האחרונים אולם ההודעה הרשמית שהגיעה לאחרונה מקיה מודיעה כי המפעלים ישובו לפעולה ב-6 באפריל. אחד השיקולים המרכזיים בהחזרת המפעל לפעולה פרט למצב הבריאותי של העובדים, הוא מלאי של צכלולים ופריטים שיספיק למלא את קו הייצור ברמה שתאפשר השלמת הייצור והפקת מכוניות מושלמות.
 
באיטליה טרם רואים את הסוף לקטסטרוופה וכך גם בצרפת ובספרד שנאבקת בהתפשטות הקטלנית של ורוס קורונה, אבל מפעלי סיאט במרטורל שליד ברצלונה עברו לייצר מסכות פנים ובכך הם משאירים חלק מאנשיהם בעבודה וגם מסייעים למאבק שלהם במחלה.