sportFive1015004
צילום: ספורט 5

יבואנית רכבי קיה לישראל קבוצת טלקאר החלה לשווק היום (רביעי) בישראל את קיה נירו פלאג-אין הייבריד 2020 אחרי שזה עבר מתיחת פנים ממוקדת באוקטובר האחרון. במסגרת הרענון מתחדש הנירו כמו מקבילו בהופעה מעודכנת בשני הקצוות, תא נוסעים משודרג קלות ועוד מאפיינים וויזואלים כאלה ואחרים. בחזית לא חל שינוי מהותי, והוא ממשיך עם אותה יחידת כוח היברידית עם טעינה מהחשמל וטווח נסיעה שימושי.

מבחינה חיצונית לובש נירו פלאג-אין פגושים עדכניים עם חתימת LED חדשה וסינר תחתון מעוצב עם שברונים כפולים ובתוכם אלמנט "קוביות הקרח" שהוצג לפני כמה שנים בספורטאז'. מבפנים אין יותר מדי הפתעות אך ניכר חידוש אחד מרכזי: צג המדיה הוגדל מ-7 אינץ' ל-8 אינץ', מסביב תהיינה תרכובות באיכות קצת יותר טובה וכמובן שכל הקונפיגורציות המוכרות במערכת המולטימדיה זמינות בעברית: אפלייקצת WAZE, חניה ועוד. 

מפרטי נירו פלאג-אין הייבריד נחלקים בין LX ל-EX. האחרונה היא הגרסה הבכירה יותר, וזו מוסיפה לרשימה גם חיישני גשם, לוח מחוונים סופר ויז'ן 7 אינץ', חיישני נסיעה לאחור, מטען USB, ריפוד מושבים משולב עור, מפתח חכם, פתחי מיזוג ליושבים בשורה השניה, ידיות פנימיום בגימור כרום, חלונות אחוריים כהים ועוד. שני הדגמים מגיעים עם מערכות הבטיחות החכמות של היצרן: בקרת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות על קרבה מסוכנת לכלי רכב, מערכת לסיוע על שמירת נתיב הנסיעה ומערכת התרעה מפני הרדמות.    

מתחת למכסה המנוע תמצאו מערכת כלאיים זהה לדגם הקודם עם יכולת טעינה מרשת החשמל והנעה קדמית. מנוע הבערה מבוסס 1.6 ל' 4 צילינדרים בהספק של 105 כ"ס כשאליו חובר מנוע חשמלי המוסיף עוד 65 כ"ס וסוללת ליתיום איון פולימר. ההספק המשוקלל של המערכת עומד על 141 כ"ס ו-27 קג"מ. ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 10.8 שניות ומהירותו המרבית היא כ-170 קמ"ש. טווח הנסיעה של המערכת החשמלית בתוואי העירוני הוא כ-65 קילומטרים וטווח הנסיעה הממוצע הוא כ-50 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה. טווח הנסיעה המקסימלי של הרכב הוא כ-780 קילומטרים.

המחירים לקיה נירו פלאג-אין הייבריד החדש בישראל יחלו ב-150 אלף שקלים ועד 153 אלף שקלים.