sportFive1016588 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

כלי רכב המיועדים לשוק הדרום אמריקני לרוב אינם מאוזכרים בנשימה אחת עם יבשת אירופה, אבל לא כך המקרה עם פולקסווגן ניווס (Nivus) החדש שהוצג על ידי חטיבת VW בברזיל. הקרוס-קופה המשפחתי ינדוד גם לאזורים נוספים בעולם במחצית השניה של 2021 עם השקה רשמית באירופה קצת לאחר מכן, אולם קיימת סברה שלא יעשה שימוש בכותר המקורי אלא יאמץ נוסח מזוהה עם משפחת הג'יפונים האירופית, ויקרא T-ספורט.

ניווס הוא ג'יפון דמוי-קופה קלאסי עם תקרה אחורית מכופפת ומקום ל-5 אנשים, בדוחק. מאחורי עיצוב ספורטיבי רווי LEDים מסתתרת רצפה מודולאריתומשותפת לסקודה סקאלה וסיאט ארונה בין היתר. הוא קצר במילימטרים בודדים מאחיו T-רוק ורוחבו זהה כמעט לגמרי לפולקסווגן T-קרוס; בסיס גלגלים של 2.56 מ' וגובה של 1.50 מ' רומזים שהוא בעל פרופורציות ממוצעות לסגמנט. נפח תא המטען שגרתי בקבוצה זו עם כ-415 ל' במצב רגיל. 

תא הנוסעים שואב הרבה רכיבים וטכנולוגיות מפולקסווגן פולו, ואינו "עירום" או מקריב אלמנטים עדכניים כדי להתאים את עצמו לשוק הבריזלאי. בפולקסווגן רוצים שניווס יהווה את הסנונית הראשונה במה שהם מכנים "המכונית החכמה" לאמריקה הלטינית. יש בו את כל האמצעים וההתקנים של היצרן, לרבות מוניטור 10 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, דיסק קשיח, בלוטות', מערכת שמע מתקדמת ואפילו מערכות בטיחות מתקדמות בציוד התקני בהן בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטומטית במצב חירום.  

 

הרכב המנועים שלו כולל רק את גרסת ה-200 TSI עם הספק מרבי של 128 כ"ס ו-20 קג"מ בחיבור אל תיבת שש מהירויות אוטומטית. זהו מנוע 3 צילינדרים 1.0 ל' צנוע מסדרת ה-EA211 שהוצג במסגרת תערוכת ז'נבה ב-2012 ומשרת את היצרן עבור שלוחות מרוחקות יותר הזקוקות למנועים שלא ינפחו את עלויות השיווק לקהל. הגרסה האירופית להבדיל, תישא בקרביים שלה את כל יחידות הכוח המודרניות וכן תיבות הילוכים מסוג DSG.

את הייצור של ה-ניווס יעשה באירופה המפעל הספרדי בפמפלונה. הוא ינחת באירופה רק לקראת סוף 2021, כך שעוד מוקדם מאוד לדעת באיזה שלב יעשה את דרכו גם לישראל.

עוד הרבה על פולקסווגן בעולם הרכב של ערוץ הספורט