מוכרים מכוניות באולם טויוטה בשגרת הקורונה (צילום אילוסטרציה: עולם  (צילום: ספורט 5)
מוכרים מכוניות באולם טויוטה בשגרת הקורונה (צילום אילוסטרציה: עולם הרכב) | צילום: ספורט 5

יבואני הרכב בישראל עומדים בפני זעזוע עמוק בחודשים הקרובים עם צלילה חדה של עשרות אחוזים בהיקפי המכירות. משבר הקורונה שיתק את תעשיית הרכב העולמית ובכך גם הכניס לקפאון את השלוחות ואת כל מערכת השיווק הגלובלית והמקומית. עתה, לאור הקלות מערכת הבריאות, והחזרה המבוקרת של השוק הישראלי לשגרת עבודה, נערכים היבואנים גם הם לפתיחה מחודשת של אולמות המכירה.

משיחות שערך 'עולם הרכב' עם היבואנים המקומיים, עולה כי כמעט 90% נכונים לקליטת לקוחות בצורה פרונטלית, ואילו היתר בעיצומם של הכנות והסדרים לקראת פתיחה בשבוע הבא וקצת לאחר מכן. ישנם יבואנים, כמו למשל דוד לובינסקי, נציגת רכבי פיג'ו-סיטרואן, אופל, DS ו-MG שניצלו את הפוגת הקורונה כדי לחנוך מערך דיגיטלי למכירת מכוניות בצורה מקוונת, מהלך שיורחב בעתיד לכלל דגמי המותג, אבל עדיין נמצא בשלביו המוקדמים ומוגבל כרגע למספר מצומצם של מכוניות.

להלן רשימת היבואנים שחזרו לפעילות:

יוניון מוטורס: טויוטה ו-לקסוס, וכן אוריון מוביליטי (יבואנית רכבי GAC החשמליים מסין). 

קרסו מוטורס: רכבי רנו-ניסאן, דאצ'יה, אינפיניטי.

טלקאר: יבואנית רכב קיה, סאנגיונג, וכן מותג אסטון מרטין של אוטוארט

דלק מוטורס: מאזדה, פורד, ב.מ.וו, מיני

קבוצת UMI: רכבי שברולט, קאדילאק

סמלת: סובארו, פיאט, אלפא רומיאו, אבארת', ג'יפ, קרייזלר

כלמוביל: יונדאי, מרצדס, מיצובישי, סמארט

דוד לובינסקי: פיג'ו, סיטרואן, אופל, MG ו-DS

 צ'מפיון מוטורס: פולקסווגן, אאודי, סיאט, סקודה

מכשירי תנועה: רכבי סוזוקי

אורכיד ספורטס קארס: פורשה כן, בנטלי טרם נפתחו.

 מחר:

קבוצת 'מאיר', יבואנית רכבי הונדה ו-וולוו חוזרת לפעילות ביום שישי (ה-1 במאי) בכפוף לעמידה בתקנות משרד הבריאות.  

בשבוע הבא

קבוצת המזרח, יבואנית רכבי יגואר ו-לנד רובר.

אוטו איטליה? רכבי פרארי ו-מזראטי 

העתיד במכירות מקוונות?

רבים בענף הרכב סבורים שמשבר הקורונה שימש זרז לקידום פתרונות דיגיטליים למכירת רכב מרחוק. הפלטפורמה האינטרנטית משמשת זה שנים ארוכות זירת מסחר אטרקטיבית בזכות ממשקים ידידותיים במגוון של תחומים. אולם, קנית מכונית איננה ברת השוואה לרכישת מוצר פשוט כמו טלפון, ספרים, טלוויזיה או הלבשה. רכישת מכונית עדיין נחשבת בעיני רבים כחוויה רגשית שמחייבת היכרות יסודית עם המותג נוכח ההשקעה הכספית שכרוכה בתהליך.

רוב משווקי המכוניות בשלים לבצע את תהליך המכירה דרך אפיקי הרשת, היינו טפסים, חתימות, מפרטים וכדומה. ועדיין, קשה לראות את הלקוחות מוכנים להיפרד מסכומי כסף גדולים מבלי למשש את המושבים, המתגים ולבצע נסיעת מבחן. בארה"ב ובאוסטרליה מעריכים שעם החלשות הנגיף והירידה בתחלואה, כך גם תחול נסיגה מסיבית מרכישת מכוניות אונליין ויחזור המצב לקדמותו.