sportFive1009286
צילום: ספורט 5

הרכישה של פיאט-קרייזלר על ידי תאגיד PSA הצרפתי (פיג'ו-סיטרואן-אופל) בניצוחו של קרלוס טבארס שנבחר לאישיות השנה בעולם הרכב, קיבלה חיזוק משמעותי בזכות הדיווח על החייאתה המסתמנת של פיאט פונטו בשנה הבאה שפורסם ביממה האחרונה באיטליה. המיזוג בין החברות הענקיות סוכם ערב התפרצות וירוס קורונה והיו אנליסטים שהעריכו לאחר ההתפרצות כי העסקה לא תצא בסופו של דבר לפועל בגלל המשבר הכלכלי שנוצר בעולם בכלל ובאירופה במיוחד.

אולם נראה כי יש בסיס איתן לקשר החדש והמוחות שמאחורי ליין המוצרים כבר התחילו לעבוד. לידתה מחדש של הפונטו (מחליפת אונו) שהייתה כאן לפני 30 שנה והייצור שלה הופסק כליל לפני כשנתיים, היא בהחלט רעיון מבריק כי לפיאט אין שום דגם מוצלח בקנה מידה יבשתי פרט לפיאט 500 והיא זקוקה נואשות למכונית נוספת שתמשוך כמו קטר את היצרן האיטלקי.
 
אך הגיוני כי המכונית תיבנה על הפלטפורמה של היצרן הצרפתי שנקראת CMP ועליה בנויות המכוניות האחרונות והחדישות של פיג'ו, סיטרואן ואופל וכפועל יוצא מכך, יש היתכנות גבוהה כי המנועים ותיבות ההילוכים יגיעו אף הם ממדפי היצרן הצרפתי/גרמני על שלל האפשרויות עם מנועי בעירה פנימית ועד למנועים חשמליים. אחד האלמנטים החשובים הוא כמובן שמירה על זהות של המכונית בהיבטי העיצוב שלה לרוח הדגם המקורי עד כמה שאפשר ולא רחוק היום שיתחילו להופיע ברשת כל מני רעיונות וכל מיני וריאציות החל ממכונית סופר מיני רגילה ועד לגרסאות חמות וספורטיביות ממשפחת אבארט. כך או אחרת, אם הייתה לכם פעם פונטו במשפחה, זה זמן טוב להעלות זיכרונות ולהתרפק על נוסטלגיה לפני הפונטו החדשה.

כל החדשות על מותג בפיאט בערוץ הספורט