sportFive1010857
צילום: ספורט 5

פורד מוסטאנג היא עדיין מכונית "שרירים" קלאסית במובן הטוב והישן של המילה, עם אופציה למנוע V8 מבעבע שמרעיד את המולקולות בגוף ומקמט את הכביש. ובתוך כך, החברה חשפה לפני כמה חודשים מוסטאנג חשמלית עם 900 כ"ס כדי לשקף את כוונתיה לעתיד. עכשיו, היא בונה על היסודות של אותה גרסה ופוסעת צעד אחד קדימה ומקימה גשר אל הספורט המוטורי עם גרסת "דראג" שמפיקה 1400 כ"ס ולמעלה מ-153 קג"מ מ-אפס סל"ד. מי צריך את זה? הנימוקים בהמשך.

שנת 2020-1 תהיה תקופה מכוננת עבור פורד: היא נערכת להשיק את מוסטאנג מאך E, ה-SUV הראשון של החברה שנושא על כתפיו את ניצני המהפכה החשמלית. מסיבה זו, היא מנסה כעת להפגין את הרפטואר הטכנולוגי שלה על סיפונה של מכונית מירוץ אמתית בשם 'מוסטאנג קוברה ג'ט 1400'.  מעריצי סדרת 'קוברה' צריכים לבלוע כאן את גלולה מרה בהעדרו של מנוע בנזין, אבל הם ישמחו לאור התוצאות. 

גרסת ה-קוברה 1400 מאיצה לרבע מייל (400 מ') ב-8 שניות ול-100 קמ"ש ב-2.4 שניות בלבד ועד מהירות מרבית מבוקרת אלקטרונית של 270 קמ"ש. אז נכון שמדובר בסך הכול במכונית מירוץ שכוילה למיאוצים בקו ישר, אבל זו בהחלט בשורה חיובית לחובבי הנהיגה שאולי חוששים לשרידותה של המוסטאנג בעידן תקנות זיהום האוויר המחמירות.

מאחר ומדובר בפלטפורמה "לימודית" שנועדה לבחון מכללים כאלה ואחרים, לפחות עד להופעתה הרשמית במסגרות מירוצי דראג בהמשך השנה, אין כרגע הרבה מידע אודות הטכנולוגיה שהוכנסה לקרביים של ה-קוברה ג'ט 1400. מצד שני, אם תהיו קשובים מספיק לסרטון, אולי תצליחו לבודד בין הצלילים את המצאותה של מערכת העברת הילוכים אוטומטית עם 2 מהירויות, וזאת בניגוד למכוניות חשמליות להן הילוך בודד.   

"זה היה פרויקט שאפתני מאוד של 'פורד פרפורמנס', אבל קפצנו על העגלה בשמחה גדולה. ראינו ב-קוברה 1400 ג'ט הזדמנות מצוינת לפתח חבילות מירוצים חשמליות, אז גייסנו את הניסיון שלנו בתחום והצבנו רף ביצועים גבוה מאוד אותנו קיווינו לחצות. אני חושב שעשינו את זה. פורד תמיד השתמשה בספורט המוטורי כדי להזניק חידושים והמצאות, ומנועים חשמליים מעניקים לנו ביצועים מזן אחר לחלוטין", כך בכירי החברה.