פרארי F8 ספיידר
פרארי F8 ספיידר | צילום: ספורט 5
פרארי רומא, ברומא (צילום: יצרן)
פרארי רומא, ברומא (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

דו"ח מיוחד שפורסם לאחרונה בכלי התקשורת באיטליה חושף כמה הרוויחה פרארי על כל מכונית שהיא מכרה במהלך שנת 2019. על פי פילוח הנתונים, עולה כי היצרן האיטלקי מסר ללקוחותיו 10,131 כלי רכב, המתורגמים לרווח תפעולי של 23.2 אחוזים. המשמעות היא, שעל כל מכונית בודדה שנמכרה על ידי פרארי, שעלותה נעה בין 200 ל-300 אלף יורו, גלגלה לקופת ההכנסות סכום של 86,369 אלף יורו, קצת פחות משנת 2018 אז עמד הסכום על קרוב יותר ל-87 אלף יורו. בקבוצת פיאט מנמקים את ההצלחות של פרארי בהחדרת מוצרים מגוונים יותר לענף, התאמה לצרכי השווקים, טכנולוגיות חדישות ובעיקר העמקה של מנעד הדגמים, בין היתר על ידי הצגת כלי רכב דוגמת פרארי 'רומא' וגרסאות מסלול נדירות שמחזקות את הגשר בין כלי הרכב הסדרתיים לעולם הספורט המוטורי. 

בפרסום נפרד, של ירחון 'פורבס', דווח כי מניות הסוס הצוהל הפגינו עמידות מופלגת בהתחשב בתנאי השוק השבריריים נוכח משבר הקורונה; שעה שכמה מיצרני הרכב הגדולים בעולם, דוגמת פורד ו-ג'נרל מוטורס דיווחו על צלילה של עשרות אחוזים בשווי מניות המותגים מאז פרוץ המגפה, פרארי ירדה רק ב-7%. מומחים בענף טוענים כי פרארי "מחזיקה מעמד" בזכות מעמדה הייחודי כמותג ספורט-אקזוטי עם היסטוריה מפוארת. "זה נובע גם מהמורשת שלהם בעולם הפורמולה 1, השמות שקשורים אליה והכוח של מערכת המיתוג", כך אומרים בירחון. הבעלים של חברת פרארי שהוקמה ב-1939, פיירו פרארי, מוערך כיום ב-3.4 מיליארד יורו. השוווקים הרווחים ביותר של פרארי נמצאים במזרח התיכון, אפריקה ו-אירופה.

ההישגים של פרארי יוצאים מהכלל בהתחשב בכך שחסר להם בארסנל SUV, אולם כפי שפרסמנו כאן לא פעם, מצב זה עתיד להשתנות ב-2021 כשהיא תחשוף את הקרוסאובר הראשון בתולדותיה, פרארי פרוסאנג. בינתיים בכל אופן, מסתמן שהם לא ממש צריכים להיות טרודים בהעדרו; עורכי הדו"ח פרסמו השוואה מעניינת בין פרארי לשאר המותגים בעולם תוך התייחסות לרווחים שהיא מפיקה ממכונית אחת ביחס לאחרים; כך לדוגמא, עולה כי חברת ב.מ.וו צריכה למכור 30 מכוניות כדי להשתוות לרווח שפרארי מגלגלת ממכונית אחת, טויוטה 44 מכוניות, מרצדס 67 מכוניות, יונדאי 135 מכוניות, פורד 908 ו-ניסאן 926 מכוניות. 

בדומה לכל יצרני הרכב והעסקים השונים בעולם, שנאלצים להשבית או לסגור פעילותם, התחזית להמשך שנת 2020 איננה אופטימית. בפרארי דחו בימים האחרונים התנעת קווי הייצור במודנה ו-מרנלו עד ל-3 במאי בהתאם להנחיות משרד הבריאות האיטלקי, והחברה צופה גם קשיים באספקת מכוניות וחלקי חילוף. על רקע המצב, פרארי ממשיכה להקדיש בזמן ההסגר מאמצים נרחבים למאבק בנגיף הקטלני שגובה את חייהם של עשרות אלפים בעולם על ידי גיוס כספים מלקוחותיה; במהלך 3 הימים האחרונים, נאספו כבר מעל מיליון יורו.