sportFive1007538 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1007539 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
כשמדברים על מכוניות חשמליות, מיד עולה במחשבה המכונית של טסלה, אבל בפולקסוואגן מתכננים לשנות את זה בשנה הקרובה עם תחילת הייצור של הפולקסוואגן I.D 3 שתפקידה הוא להיות החשמלית הפופולארית ביותר ביבשת הישנה ואולי ברבות הימים לרשת את הגולף הפופולארית שהיא אחת הנמכרות בכל הזמנים שבעצמה הייתה היורשת של החיפושית המיתולוגית. עד כאן טרמינולוגיה ואסטרטגיה ומכאן לפרקטיקה. דומה כי פולקסוואגן שירטטה היטב את מפת הדרכים של החשמלית הקומפקטית שלה שתעמוד במרכז שדרת המכוניות החשמליות של היצרן שהחל לגלגל את כדור השלג החשמלי העולמי ביתר שאת אחרי פרשת דיזל-גייט, אלא שלא הכל עובד שם כמו שפולקסוואגן מתכננים.
 
לצד חשיפתה המוצלחת והמסקרנת של המכונית בתערוכות רכב וטכנולוגיה שונות ברחבי העולם בחודשים האחרונים, החלו לעלות רחשים ושמועות אודות בעיות תוכנה בלתי צפויות שעלולות לעכב את הייצור הסדרתי שלה. לאחרונה החליטו בכירי פולקסוואגן לעצור את גל השמועות ויצאו בהודעה רשמית שמאשרת את העניין. הרברט דיס, מנכ"ל פולקסוואגן דיווח למועצת המנהלים של החברה בימים האחרונים כי ככל הנראה הדגם שישווק בתחילת הדרך יהיה נטול פונקציות רבות ומשוכללות והם יסתפקו בייצור של גרסה בסיסית של החשמלית החדשה שמפעלי הייצור שלה נחנכו לפני חודשים ספורים על ידי קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל.
למרות כל הדברים הנ"ל, ממשיכים אנשים בתוך השדרה ההנדסית של פולקסוואגן לחוש אי נוחות גדולה נוכח אי הבשלות של המכונית לייצור. הדגם החדש שבנוי על פלטפורמת MEB המיועדת לכל הדגמים החשמליים של הקונצרן, מתוכנן לכלול פלטפורמת תוכנה ומערכת הפעלה חדשים לגמרי שאמורים לעבוד בצורה פשוטה ככל האפשר בגלל עומס היחידות האלקטרוניות שיש במכונית, אולם לדברי אותם מהנדסים, התקשורת בין היחידות לא פועלת כמתוכנן וזה יוצר בעיות של אי תפקוד במכלולים שונים של הרכב ולכן הוא רחוק מלהיות בסטטוס "מוכן לייצור". בנוסף על כל הצרות הללו, מספר אנשי מפתח בתחום ההנדסי של המיחשוב עשויים לעזוב את החברה בימים הקרובים וזה יכול לסבך את הפוריקט עוד יותר. אחד הפתרונות שפולקסוואגן בוחנים הוא שיתוף פעולה עם דיימלר יצרנית מרצדס ורכישה של תוכנות הפעלה מוכנות שכבר פותחו ונבדקו שם. אופציה אחרת היא פיתוח משותף עם דיימלר של תוכנות ופלטפורמות חדשות לטובת שני היצרנים, מה שעשוי לחסוך משאבים וכוח אדם ולקצר לוחות זמנים.
 
נציין כי דיימלר עצמם חתמו על הסכם שיתוף פעולה עם BMW באותו תחום בדיוק וכאן עולה השאלה האם שלוש היצרניות הגרמניות הענקיות יכולות לשתף פעולה יחד בתחום הזה? על פניו דומה שהדבר ניתן אלא שפולקסוואגן ואאודי "גנבו" לאחרונה כמה אנשי מפתח שהיו ב-BMW ולא נראה כי היצרן מבווריה ישמח לעזור לפולקסוואגן.