אופל מוקה 2. הירוק הוא רמז די בולט לכוונת המותג לשלב מערכת אקולוגי
אופל מוקה 2. הירוק הוא רמז די בולט לכוונת המותג לשלב מערכת אקולוגית בקרביים | צילום: ספורט 5

עד כה, לאופל הייתה מדיניות שמות קבועה - כל הקרוסאוברים לובשים את האות X. ואולם אופל מוקה, המשווק מ-2012 יישר קו עם המשפחה רק בשנת 2016 במסגרת רפורמה עיצובית וטכנולוגית. עתה, 4 שנים לאחר מכן, מוקה הוותיק מתקרב לדור השני שלו אך הפעם המצב הפוך: הוא הראשון לשמוט את האות X וגם לשאת בקרביו בשורות מעניינות שיקחו את המותג עמוק אל תוך העשור החדש. 

באופל אומרים שהם בעיצומם של מבחנים מפרכים למוקה 2, וכן מדווחים כי הייצור שלו מתוכנן לרבעון האחרון של השנה הנוכחית עם מסירות ראשונות בתחילת 2021. הבסיס של המוקה 2 משותף, כפי שפרסמנו לאחרונה עם מכוניות PSA, בהן DS3 קרוסבק ומשפחת ה-208 החדשה. המשמעות היא, שבזכות רצפת ה-CMF המודולארית, תהיה לאופל אופציה (שהיא בעצם כמעט וודאית) לנצל את הפלטפורמה לטובת הנעה חשמלית.

הערכים של מוקה 2  בגרסתו החשמלית, עתידים לתת לו גישה טובה לסגמנט וביצועים משכנעים, עם טווח נסיעה של קרוב ל-300 קילומטרים בין טעינות ו-136 כוחות סוס. לכך, יצטרפו גם שלל מנועים מסורתיים - בנזין ודיזל, החל ביחידות ה-1.2 ל' טורבו עם 100 ו-130 כ"ס, גרסת GT ספורטיבית עם 155 כ"ס וסולר עם כ-100 כ"ס.

מבחינה עיצובית, ה-מוקה החדש עוצב בהשראת רכב הרוואה GT-X אקספירמנטל, דגם תצוגה שאופל חשפה בשנת 2018. סבירות גבוהה, לפחות על פי חלק מתצלומי הריגול ברשת שהוא יאמץ את הקורה המושחרת בחזית באזור הפנסים, שינוי מסוים בגודל הלוגו ועוד אלמנטים שקשה כעת לדעת מי מהם יעבור לשלב הסדרתי. עוד פרטים אודותיו ייחשפו בחודשים הקרובים.

ומה קורה במסגרת המאבק בנגיף?

למרות ירידה דו ספרתית במכירות המותגים של PSA ברבעון האחרון, הקונצרן מתהדר באיתנות כלכלית ומסוגל לעמוד בירידה מלחיצה של 50% בשנה הקרובה במכירות, כך מעריכים בסוכנות הידיעות 'רויטרס'. הצרפתים דיווחו כי הם חזו את השלכות המשבר והם נוקטים בכל מאמץ אפשרי שימנע התערבות ממשלתית, אך בינתיים מתמודדים עם התכווצות גלובלית בשיעור של 28% ל-627 אלף מכוניות.

בשלב הנוכחי, כל הסוכנויות סגורות, כולל DS וכן ווקסהול (אופל), אולם מומחים בענף הרכב בצרפת טוענים שהקונצרן מפגין עמידות מרשימה, ובכל אופן טובה יותר מכפי שהם שיערו בתחילת המגפה. פיג'ו-סיטרואן השביתו את המפעלים המרכזיים בצרפת באמצע מרץ ומאז מסרבים לנקוט בתאריך פתיחה, וזאת על אף שהיריבה טויוטה כבר התניעה מחדש את פעילות מפעליה בצפון המדינה.